لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

سرپل: مراکز انتخاباتی به دلیل تهدیدات امنیتی کاهش یافته است


نور حبیب نور قوماندان امنیه ولایت سرپل می گوید که به علت تهدیدات امنیتی نظر به ارزیابی های که از سوی دولت صورت گرفته 136 مرکز انتخاباتی در سرپل نا امن نشان داده شده است که از جمله 111 سایت فعال و متباقی آن غیر فعال خواهد بود.

آقای نور گفت در 32 مرکز که تحت تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند پولیس تلاش می کند که انتخابات در آن مناطق به صورت شفاف برگزار گردد:

« مراکز انتخاباتی که فعلاً در آن مناطق تحت تهدیدات امنیتی قرار دارند ما کوشش می کنیم که با پشتیبانی مردم و به کمک مردم امنیت را تامین نماییم و مردم بتوانند در فضای امن در روز انتخابات برای کاندید مورد اعتماد خود رای بدهند. »

قوماندان امنیه سرپل وضعیت امنیتی را در سرپل قناعت بخش می خواند و می گوید که در حال حاضر گفتگو ها و نشست ها بخاطر نا امنی با سران اقوام در این ولایت جریان درد:

« از وقتیکه من به صفت قوماندان امنیه سرپل تعیین شدم کدام نا امنی تا هنوز به اتفاق نه افتاده و از این بابت کدام تشویش هم نیست. ما همین حالا با بزرگان قوم روی همین مساله گفتگو ها داریم. »

عبدالرحمان فرید رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات سرپل با تایید اینکه سایت های انتخاباتی کاهش یافته است می گوید کمیسیون مستقل انتخابات بخاطر برگزاری انتخابات سال 1393 تدابیر و آماده گی های خود را دارد:

« تمام مواد انتخاباتی برای ما رسیده، پرسونل استخدام کردیم، با پولیس ارتباط داریم، اما چالش های امنیتی که موجود است از مسوولان امنیتی این امیدواری را داریم که 32 سایت که تحت خطر امنیتی قرار را دارند در حصه فعال ساختن آن هم با ما همکاری نمایند. »

این در حالیست که چندی قبل مقامات امنیتی سرپل از کاهش پنجاه درصدی مراکز انتخاباتی تحت تهدیدات بلند امنیتی خبر داده گفته بودند که تا روز برگزاری انتخابات این رقم به صفر خواهد رسید.


گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG