لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۱

اصالت انسان: کاندیدان با یک طرح مناسب وارد عمل شوند


با نزدیک شدن زمان آغاز کمپاین های انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری ائتلاف بنیاد اصالت انسان از کاندیدان می خواهد تا با یک طرح و برنامه مناسب وارد عمل شوند.

اعضای این ائتلاف در نشستی روز پنجشنبه در کابل با صدور قطعنامه یی تاکید کردند که از کاندید حمایت خواهند کرد که برنامه های موثر برای حل مشکلات فعلی کشور داشته باشد.

غلام مصطفی پوپلزی یک عضو این ائتلاف بخشی از قطع نامه را چنین بخوانش گرفت:

« کاندید ریاست جمهوری آینده باید با کمال صداقت اطمینان و تعهد ملی و مردمی کارنامه و استراتیژی خود را بیان دارد تا در برابر مردم پاسخ گو باشد کاندید باید تیم کاری جدید و کارا را ارایه بدهد تا مردم مطمین باشند. »

این ائتلاف همچنان از کاندید برنده در انتخابات ریاست جمهوری خواست که اشتباهات گذشته در کشور را تکرار نکنند.

اعضای این ائتلاف در بخشی دیگر از قطع نامه بالای رشد اقتصاد، تامین امنیت، روابط گسترده با کشورهای جهان، محو فساد اداری و خود کفایی افغانستان در آینده تاکید کردند.

این بار اول نیست که یک نهاد غیر دولتی از کاندیدان ریاست جمهوری تقاضا داشتن طرح جامع برای آینده کشور را می کند، بلکه در انتخابات گذشته نیز مردم و برخی نهاد ها به همین هدف صدا بلند کرده اند.

اما بیشتر مردم انتقاد می کنند که خواست های شان در چند سال گذشته به گونه درست برآورده نشده است.

از سوی هم اعضای ائتلاف بنیاد اصالت انسان از حکومت افغانستان خواست تا زمینه را برای برگزاری انتخابات و تامین امنیت کاندیدان مساعد سازد.

غلام مصطفی پوپل زی عضو این ائتلاف:
« تقاضای ما از اراکین حکومتی اینست که در شفافیت انتخابات و فراهم نمودن سهولت های اجتماعی پروسه انتخابات به مردم و کاندیدان تلاش های زیاد نمایند تا مردم از حق رای خود استفاده درست نماید. »

در عین حال اعضای ائتلاف بنیاد اصالت انسان از مردم می خواهند تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کرده و فردی را انتخاب نمایند که طرح مناسب برای آینده افغانستان داشته باشد.

قرار است کمپاین انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری به تاریخ 13 دلو آغاز شده و تا 13 حمل سال آینده برای دو ماه ادامه یابد.

در این مدت کاندیدان ریاست جمهوری به رقابت پرداخته و برنامه های کاری شان را به مردم ارایه خواهند کرد.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG