لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۰

شریف: تلاش ها برای مذاکره با شورشیان باید بزودی آغاز شود


صدراعظم پاکستان امروز با اعضای تیم چار نفری که از سوی خود وی برای پیشبرد مذاکرات با شورشیان تعیین شده است در اسلام آباد ملاقات کرده و از آنها خواست تا هر چه زودتر تلاش های شان را در زمینه آغاز کنند.

رادیوی ملی پاکستان گزارش می دهد که در این ملاقات بر علاوه اعضای تیم تعیین شده، نواز شریف صدراعظم، چودری نثار وزیر داخله و برخی دیگر از مقام های دولتی پاکستان شرکت داشتند.

بر اساس گزارش ها، نواز شریف تمام مسوولیت پیشبرد مذاکره با شورشیان را به اعضای تیم چار نفری داد و از آنها خواست تا هر چه زودتر با شورشیان به تماس شده و آنها را آماده مذاکره نمایند.

گزارش ها می رسانند که صدراعظم پاکستان گفته است نخست با آن گروه های شورشی تماس گرفته شود که مایل به مذاکره با حکومت اند.

این در حالی است که نواز شریف به روز دوشنبه گذشته در سخنرانی که در پارلمان کشورش داشت، به شورشیان یک فرصت دیگر برای مذاکره داد.

ظفر علی شاه یکی از اعضای کلیدی حزب مسلم لیک ن به رهبری نواز شریف در صحبت با رسانه ها امروز گفت، در صورتیکه شورشیان به مذاکرات جواب مثبت ندهند حکومت می تواند عملیات گسترده را بر علیه آنها راه اندازی کند:

« ما از طالبان خواسته ایم تا حملات انتحاری و بمبی را در پاکستان متوقف سازند. ما می خوایم که این مذاکرات کامیاب گردد و در صورتیکه طالبان به مذاکرات جواب مثبت ندهند، حکومت را ضعیف فکر نکنند. حکومت می تواند بر ضد آنها عملیات گسترده را انجام دهد.»

صدراعظم پاکستان، عرفان صدیقی معاون اش، عامر شاه جنرال متقاعد، رحیم الله یوسفزی خبرنگار معروف و رستم شاه مومند سفیر سابق پاکستان در کابل را برای پیشبرد مذاکرات با شورشیان تعیین کرده است.
تا هنوز تحریک طالبان پاکستان به رهبری ملا فضل الله در مورد تیم تعیین شده حکومت برای پیشبرد مذاکرات چیزی نگفته است.

اما گزارش ها می رسانند که قرار است تحریک طالبان برای مشوره در مورد مذاکرات با اسلام آباد، عنقریب اجلاس شورای طالبان پاکستانی را برگزار نماید.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG