لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۸

نورستانی: مشکلات امنیتی هنوزهم یک نگرانی اساسی نامزدان است


احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که برخی از نامزدان انتخابات آینده در کشور نسبت به امنیت شان نگران اند.

در حالی که مبارزات انتخاباتی نامزدان انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده در افغانستان سر از روز یکشنبه 13 دلو آغاز می شود، کمیسیون مستقل انتخابات این کشور می گوید که مشکلات امنیتی تا هنوز هم یک نگرانی اساسی نامزدان است.

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات به روز شنبه در سومین نشست مشترک این کمیسیون با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و مسوولان نهاد های امنیتی در کابل گفت که نهاد های امنیتی باید به این نگرانی نامزدان پاسخ بدهند:

« تشویش و نگرانی های کاندیدان محترم در مورد امنیت شخصی خود، معاونان شان و کارمندان کمیسیون انتخابات مطرح شد.
یک تعداد از کاندیدان محترم ما بعضی تشویش و نگرانی ها را دارند که ذهن همه را تا اندازهء مغشوش و پریشان کرده است.»


مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنان می گویند که این سومین نشست مشترک آنان با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و نهاد های امنیتی است.

در این نشست وزرای داخله و دفاع، سرپرست ریاست امنیت ملی، بسیاری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و معاونان شان و تعدادی از مقام های کمیسیون مستقل انتخابات شرکت داشتند.

پیش از این هم برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در کشور گفته بودند که آنان در جریان مبارزات انتخاباتی نسبت به امنیت خود و معاونان شان نگرانی دارند.

در همین حال محمد عمر داود زی وزیر داخلهء افغانستان می پذیرد که تهدیدات امنیتی بسیار اند اما تاکید دارد که نهاد های امنیتی کشور تلاش می ورزند تا امنیت نامزدان و مراکز انتخاباتی را تامین کنند:

« تهدیدات به همهء مردم افغانستان است ما تدابیر دقیق و جدی را روی دست داریم.
ما به اندازهء توان خود کوشش می کنیم و البته با همکاری کاندید صاحب ها و تیم های شان و همچنان با همکاری مردم خود امنیت را تامین کنیم.»


این اظهارات در حالی ابراز می شوند که سر از روز یکشنبه کمپاین انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در افغانستان آغاز می گردد.

نامزدان در جریان دو ماه در جریان این کمپاین ها در کنار کابل در سایر ولایت های کشور هم با راه اندازی نشست ها به تشریح برنامه های شان خواهند پرداخت.

نهاد های امنیتی پیش از این گفته اند که برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تدابیر خاص را روی دست دارند.

سید فتح محمد بها
XS
SM
MD
LG