لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۱

تحریک طالبان پاکستان 5 تن را برای مذاکره با حکومت تعیین کرد


تحریک طالبان پاکستان تیم پنج نفری را به نمایندگی از آنها برای مذاکرات با حکومت اعلان کرد.

رسانه های پاکستانی به نقل از شاهد الله شاهد سخنگوی این گروه گزارش می دهند که تحریک طالبان پاکستان در اجلاس این شورا که به روز شنبه برگزار گردید، پنج تن را برای مذاکرات با تیم تعیین شده حکومت انتخاب کردند.

بر اساس گزارش ها، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان گفته است که قرار است عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف، مولانا سمیع الحق موسس مدرسه حقانیه، مولانا عبدالعزیز یکی از رهبران پیشین مدرسه لعل مسجد در اسلام آباد، پروفیسر محمد ابراهیم یکی از اعضای حزب جماعت اسلامی و مفتی کفایت الله نماینده پیشین اسامبله از حزب جمعیت علمای اسلام، از تحریک طالبان پاکستان در مذاکرات نمایندگی کنند.

این در حالی است که نواز شریف صدراعظم پاکستان به روز دوشنبه گذشته یک تیم چار نفری را برای پیشبرد مذاکرات با شورشیان تعیین کرد.

رحیم الله یوسفزی تحلیلگر امور سیاسی که در تیم تعیین شده نواز شریف شامل است در صحبت با رادیو آزادی گفت، بهتر می شد اگر طالبان از جمع خود شان نمایندگانی را برای مذاکرات تعیین می کردند:

« جای تعجب است که طالبان برای نمایندگی از آنها در مذاکرات کسی از گروه خود شان را انتخاب نکرده اند بلکه رهبران سیاسی و مذهبی را نماینده تعیین کرده اند. به نظر من طالبان وضعیت مذاکرات را مشکل ساخته اند و سوال این جاست که آیا کسان تعیین شده می توانند نماینده های واقعی طالبان باشند. اگر این پنج تن کدام فیصله کنند آیا در آینده از سوی طالبان پذیرفته خواهد شد؟ مذاکرات در حال حاضر در یک وضعیت نا معلوم قرار گرفته است.»

رحیم الله یوسفزی افزود، پس از این فیصله طالبان پاکستانی، عنقریب اعضای تیم تعیین شده از سوی نواز شریف نیز با هم نشسته و در مورد بحث خواهند کرد.

گزارش ها می رسانند که بر علاوه عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که تا کنون در رابطه به تعیین شدن از سوی طالبان برای مذاکرات چیزی نگفته است، متباقی چهار تن دیگر این خبر را تایید کرده و آمادگی برای انجام این کار را نیز نشان داده اند.

سخنگوی حزب تحریک انصاف گفته است که عمران خان بعد از مشوره با اعضای ارشد حزب اش در مورد پذیرش نمایندگی از طالبان فیصله خواهد کرد.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG