لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۱

«پنجاه درصد کابینه حکومت ام را زنان و جوانان تشکیل خواهند داد»


داکتر زلمی رسول کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
داکتر زلمی رسول کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
کاندیدان ریاست جمهوری در روز دوم مبارزات انتخاباتی شان در کابل ادعا کردند که با داشتن تجربه از گذشته به مسایل مهم و ضروری رسیده گی خواهند کرد.

داکتر زلمی رسول یکی از این کاندیدان با تاکید روی نقش زنان و جوانان در حکومت تعهد نمود که در صورت برنده شدن در انتخابات به این مساله توجه بیشتر خواهند کرد.

وی که به روز دوشنبه در جمع از مردم در کابل صحبت می کرد در این مورد گفت:
« در حضور شما تعهد می کنیم که یک حکومت جوان خواهیم ساخت، حداقل پنجاه درصد کابینه حکومت ام را زنان و جوانان تشکیل خواهند داد. »

آقای رسول حمایت اش را از آزادی بیان، رشد احزاب سیاسی، مبارزه با فساد و برخی مسایل دیگر در کشور نیز ابراز کرد.

این کاندید ریاست جمهوری همچنان گفت، تلاش می کند تا زمینه را برای برگشت کسانی که در برابر نظام می جنگند به همکاری کشورهای همسایه و منطقه در داخل کشور مساعد سازد.

اما در عین حال وی تاکید می کند با دشمنان و کسانی که سبب کشتار مردم بیگاه در افغانستان شده و امنیت ملی کشور را به خطر مواجه سازد به شدت برخورد می کند.

داکتر زلمی رسول کاندید ریاست جمهوری سال آینده پیش از این به حیث وزیر هوانوری، مشاور امنیت ملی رییس جمهور و در این اواخر به حیث وزیر خارجه افغانستان ایفای وظیفه کرده است.

معاون اول زلمی رسول احمد ضیا مسعود و معاون دوم وی حبیبه سرابی می باشد که قبلاً در پست های بلند حکومت حامد کرزی کار می کردند.

از سوی هم تعداد از شرکت کننده گان در مراسم کمپاین زلمی رسول در صحبت با رادیو آزادی نظریات مختلف را در رابطه به تعهدات کاندیدان ارایه کردند:

« پیش از این هم کسانی که همرای ما وعده کرده بودند یک وعده خود را تا اخیر نرسانده اند و ما تا حالا هم بالای این ها اعتماد کرده نمیتوانیم.
انشاءالله وعده های که میدهند امید است که وعده های شان جامعه عمل بپوشد. »


کمپاین های انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری به روز یکشنبه در سراسر افغانستان رسماً آغاز گردید.

در روز اول مبارزات انتخاباتی عبدالله عبدالله، گل آغا شیرزوی، هدایت امین ارسلا، قیوم کرزی، اشرف غنی احمد زی و برخی دیگر از کاندیدان با راه اندازی گردهمایی های در شهر کابل به تشریح برنامه های شان پرداختند.

اما برخی ها نگران اند که هرگاه این تعهدات تنها به خاطر گرفتن آرای مردم بوده و روی کاغذ باقی بمانند، مردم اعتماد شان را نسبت به رییس جمهور آینده از دست خواهند داد.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG