لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

کمیسیون شکایات انتخاباتی در 34 ولایت دفاتر اش را فعال می سازد


نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان
در حالیکه کمپاین های انتخاباتی کاندیدان انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان رسماً آغاز شده است، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در نظر دارد دفاتر اش را در 34 ولایت افغانستان فعال سازد.

مقامات این کمیسیون می گویند، اعضای ولایتی این اداره برای دفاتر در 34 ولایت کشور برگزیده شده اند و در هر ولایت مطابق حکم قانون سه نفر عضو تعیین شده و نام های آنان برای منظوری به ریاست جمهوری افغانستان فرستاده شده اند.

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان در این مورد به رادیو آزادی گفت:

« کمیسیون شکایات انتخاباتی در 34 ولایت افغانستان دفاتر اش را فعال می سازد، آماده گی های دیگر هم برای گرفتن دفاتر و تجهیز دفاتر در جریان است و ما کوشش می کنیم این دفاتر در سراسر ولایات افغانستان فعال گردند تا بتوانیم فعالیت های انتخاباتی را مطابق حکم قانون در ولایات افغانستان هم تحت نظارت و رسیده گی قرار بدهیم.»

سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان در جواب به این سوال که آیا بعد از آغاز رسمی کمپاین های انتخاباتی، شکایاتی را در مورد کاندیدان انتخابات به دست آورده اند یا خیر گفت:

« به صورت رسمی شکایتی در کمیسیون تا هنوز درج نشده اما برخی نگرانی ها و گزارش های که حاکی از نگرانی ها می باشند به صورت شفاهی مطرح شده اند. هرگاه این ادعا ها به شکل رسمی به حیث شکایت در کمیسیون درج گردند این کمیسیون مطابق احکام قانون با این شکایات برخورد خواهد کرد.»

دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در حالی در 34 ولایت کشور فعال می گردند که کمپاین های انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری دو روز پیش رسماً آغاز شد.

مقامات این کمیسیون از مردم خواسته اند هرگاه در جریان کمپاین های انتخاباتی با تخطی نامزدان از قوانین انتخابات مواجه می گردند، آن را به گونه مستند به این کمیسیون ارایه نمایند.
XS
SM
MD
LG