لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۶

مذاکرات میان طالبان پاکستانی و حکومت پاکستان آغاز شد


نخستین مرحلهء گفت و گوهای صلح میان نماینده گان طالبان پاکستان و هیأت حکومت این کشور پس از یک تأخیر کوتاه در اسلام آباد آغاز شد.

یک منبع حکومت پاکستان این سخن را امروز در حالی گفت که تردیدها در مورد موفقیت این گفت و گوها رو به افزایش اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طالبان پاکستان به هدف نافذ کردن قانون شریعت اسلامی و سرنگون ساختن حکومت مرکزی این کشور جنگ می کنند، اما نواز شریف صدراعظم پاکستان باور دارند که اکنون طالبان به پایان دادن به جنگ و حل مشکل از راه گفت و گوها آماده شده اند.

یک مقام حکومت پاکستان که از گرفتن نامش خودداری کرده به خبرگزاری رویترز گفته است که دو طرف در یک جای نامعلوم گفت و گو می کنند و در مورد پیشرفت این گفت و گوها به صدراعظم نوازشریف گزارش داده خواهد شد.

به اساس گزارش، گفت و گوها با طالبان پاکستانی که روزمره در خاک این کشور دست به حمله می زنند، بی نتیجه می نمایند.
حسن عسکری یک کارشناس مسایل سیاسی و نظامی پاکستان هم از جملهء کسانی است که به نتیجهء این گفت و گوها خوشبین نیست.

عسکری آغاز گفت و گوها میان طالبان پاکستانی و حکومت این کشور را یک انکشاف خوب می داند اما می گوید که درین مرحلهء بسیار دشوار است که گفته شود که این گفت و گوها حتماً موفق خواهند شد.

درین حال، گزارش های هم موجودند که نوازشریف صدراعظم پاکستان در مورد پیشرفت گفت و گوهای صلح امیدوار نیست و ترجیح می دهد که علیهء طالبان از قوت نظامی کار گرفته شود.

گفت و گوها میان نمایندگان طالبان پاکستانی و هیأت حکومت این کشور روز سه شنبه زمانی ناکام ماندند که هیأت حکومت در مورد ترکیب طالبان پاکستانی و صلاحیت اعضای آن ابراز تردید کرد.

روزنامهء دان چاپ پاکستان از قول شماری از منابع گزارش داده است که گفت و گوهای امروز در یک فضای صادقانه انجام شد.

از آغاز سال روان میلادی، طالبان حمله های شان را افزایش داده و ازین رو اردوی پاکستان عملیات نظامی خود را در وزیرستان شمالی افزوده و توسط طیاره های جنگی و هلیکوپترهای نظامی برخی از ساحات را درین منطقه بمباران کرده است.























































XS
SM
MD
LG