لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

حامد کرزی: نامزدان در مبارزات انتخاباتی شان وحدت ملی را تقویت بخشند


رییس جمهور کرزی خطاب به نامزدان ریاست جمهوری گفته است که مردم امیدوار اند تا نامزدان بتوانند از طریق ارایه نظریات و برنامه های شان رای بدست بیاورند.

آقای کرزی گفته است که طرح های نامزدان ریاست جمهوری باید طوری باشد که مردم از این طریق تشویق به اشتراک در انتخابات گردند.

وی در تازه ترین بیانیهء رادیویی اش ضمن استقبال از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری آن را گامی جهت تحکیم ثبات و تقویت مردم سالاری در کشور خوانده است.

رییس جمهور کرزی گفته است نامزدان ریاست جمهوری در جریان مبارزات انتخاباتی شان وحدت ملی را تقویت بخشیده و سبب تشویق بیشتر مردم در رای دهی شوند:

« ما و تمام هموطنان اطمینان داریم که شما طوری کمپاین خواهید کرد که در آن وحدت ملی تقویت شده و باعث خرسندی و تشویق بیشتر مردم برای اشتراک آنها در انتخابات می گردد، کامیابی شما آرزوی تمام مردم افغانستان است. »

مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه سیزدهم دلو با نصب تصاویر نامزدان در برخی نقاط شهرها و برگزاری نشست های به هدف ارایه برنامه هایی این نامزدان آغاز گردید.

قرار است مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری تا چهل و هشت ساعت قبل روز برگزاری انتخابات ادامه پیدا کند.

آقای کرزی در بیانیهء رادیویی اش گفته است که مردم با رای دادن به نامزدان میتوانند این کشور را به ثبات بیشتر و پیشرفت برسانند.

اما رییس جمهور کرزی تاکید کرده که اختلاف نظر در رای دهی و انتخاب متفاوت نامزدان هیچگاهی نباید به مخالفت های شخصی مبدل شود:

« اصل مردم سالاری این است که در نظریات و استفاده رای فرق و تفاوت نظر وجود دارد و هر شخص به کاندید مورد نظر خود رای میدهد، اما این اختلاف نظر هیچگاهی نباید به مخالفت شخصی مبدل شود و ما باید برادری و وحدت خود را قویاً حفظ کنیم. »

یازده تن برای رقابت در ریاست جمهوری افغانستان نامزد هستند.

برنامه های که تا کنون از سوی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تشریح شده بیشتر روی آغاز پروسه صلح، تامین امنیت بهتر در کشور، حل مشکلات زنان، از بین بردن فساد اداری و حکومتداری خوب متمرکز بوده اند.

این که تاچه حد نامزدان ریاست جمهوری می توانند اصول و قوانین انتخاباتی را در جریان کمپاین ها حفظ کنند سوالی است که پاسخ به آن پس از گذشت زمان داده خواهد شد.


سحر لیوال
XS
SM
MD
LG