لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۶

صدراعظم بریتانیا اظهارات اخیر حامدکرزی را مایوس کننده خواند


صدراعظم بریتانیا اظهارات اخیر رییس جمهور افغانستان را رد کرده است. دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا گفت، با اظهارت حامد کرزی رییس جمهور افغانستان موافق نیست.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در هفتهء گذشته در صحبت با روزنامهء سندی تایمز گفته بود، اگر نیروهای بریتانیایی هفت سال قبل به ولایت هلمند نمی رفتند، شاید وضعیت می توانست بهتر باشد.

تعدادی از اعضای فامیل های آن 447 نظامی بریتانیایی که از سال 2001 میلادی تا اکنون در افغانستان کشته شده اند نیز بر اظهارات اخیر حامد کرزی انتقاد کرده اند.

دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا در صحبت با هفته نامهء فرست نیوز(First News) بریتانیا گفت، در این مورد با حامدکرزی موافق نیست.
دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا می گوید:
"من در این مورد با حامدکرزی صحبت کرده ام، وی در حقیقت از همهء کارهای ابراز سپاس کرد که نظامیان بریتانیایی در ولایت هلمند انجام داده اند."

اما دیوید کامرون اظهارت حامد کرزی را مایوس کننده خوانده است.

نیرو های بریتانیایی از سال 2006 میلادی به اینسو در ولایت هلمند ماموریت نظامی را پیش می برند.

به نوشتهء هفته نامهء فرست نیوز(First News) این نظامیان بریتانیایی تلاش دارند تا برای صد ها هزار باشندهء ولایت هلمند، امنیت را تامین کنند.

دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا می گوید، از نخستین مسافرتش به ولایت هلمند تا اکنون، وضعیت در آن ولایت خیلی بهتر شده است.

در حال حاضر بیش از پنجهزار نظامی بریتانیایی در افغانستان مستقر اند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند.
XS
SM
MD
LG