لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۹

امرخیل: پروسه انتقال مواد انتخاباتی به صورت منظم جریان دارد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که پروسه انتقال مواد انتخاباتی به ولایات و ولسوالی ها به صورت منظم به پیش می رود.

کمیسیون مستقل انتخابات اطمینان می دهد، تمامی مواد مربوط به انتخابات سال آینده که باید در خارج چاپ و یا خریداری می شد به داخل کشور رسیده و در حال حاضر پروسه انتقال این مواد به ولایات و ولسوالی ها به طور منظم جریان دارد.

این کمیسیون در حالی در این زمینه اطمینان می دهد که نگرانی های وجود دارند که ممکن برفباری های اخیر مشکلاتی را در این راستا ایجاد کند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که برای برف باری ها و سایر مشکلات احتمالی تدابیر لازم از قبل روی دست گرفته شده اند.

ضیا الحق امرخیل رییس دارالانشای این کمیسیون به روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی این تدابیر را چنین بیان کرد:

« ما یک تقسیم اوقات منظم داریم تا حال هیچ نوع مشکل وجود ندارد باران و برف باری های اخیر هم کدام تاثیر منفی بالای پلان کاری ما نگذاشته است. به خاطر که ما قبلاً پلان فرستادن موادی را که در از طریق هوا باید فرستاده شود و مناطق که راه های صعب العبور دارند. از لحاظ باریدن باران و برف در نظر گرفته ایم و هیچ کدام مشکلی وجود ندارد.»

به اساس معلومات کمیسیون انتخابات، تا اکنون 28 میلیون ورق رای دهی برای انتخابات سال آینده چاپ شده که 14 میلیون آن مربوط به کاندیدان ریاست جمهوری و 14 میلیون متباقی برای کاندیدان شورا های ولایتی می باشد.

این اوراق رای دهی در دبی به چاپ رسیده اند.

مسوولان در این کمیسیون همچنان می گویند که روند انتقال تمامی مواد غیر حساس مثل غرفه ها و خیمه ها از پیش آغاز و به چهار زون افغانستان منتقل شده اند.

اما آنها می گویند که انتقال مواد غیر حساس مانند اوراق رای دهی، بکس ها، رنگ نشانی انگشت رای دهنده گان و سایر موادی که در روز انتخابات مورد استفاده قرار می گیرند به اساس یک تقسیم اوقات منظم ابتدا به ولایات و بعداً به ولسوالی ها و مراکز رای دهی انتقال خواهند شد.

کمیسیون انتخابات زمان دقیق پایان این پروسه را مشخص نساخته اما مسوولان می گویند که تلاش می کنند تا تمام مواد به زمان معین آن به مراکز رای دهی منتقل شوند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان در 16 ماه حمل سال 1393 برگزار شود.

حمیرا الکوزی
XS
SM
MD
LG