لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۲

خواست افغان ها از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری!


در حالی که هشت روز از آغاز کمپاین انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری سپری شده، برخی از باشنده گان کابل انتقاد می کنند که نامزدان در جریان راه اندازی این کمپاین ها کدام موضوع تازهء را به مردم ارایه نکرده اند.

آنان می گویند، بیشتر برنامه ها و کمپاین های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری را از طریق رسانه ها تعقیب کرده اند و می خواهند تا نامزدان گفته های شان را در عمل پیاده نمایند.

دو تن از این باشنده گان در صحبت با رادیو آزادی در مورد نظریات شان را چنین ابراز کردند:

« برنامه های شان خوب است در گفتار خوب هستند، خدا کند که در عمل هم این کار انجام شود وعده برای ما هر کس می دهد زمانیکه به قدرت رسیدند وعده های شان بر خلاف می شود.»

« برنامه های نامزدان را می شنویم فکر می کنم از چیزیکه حرف می زنند و در مورد برنامه های که می گویند آنرا عملی کنند.
برنامه های شان تا پنجاه درصد قناعت مردم را فراهم کرده است به شرط که عمل کنند.»


کمپاین انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری به روز یکشنبه هفته گذشته رسماً آغاز شده و تا 48 ساعت پیش از برگزاری انتخابات ادامه می یابد.

نامزدان در این مدت از طریق برگزاری محافل، گردهمایی ها، ملاقات با مردم، رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی اهداف و برنامه های شان را به مردم ارایه می کنند.

هر چند نامزدان در جریان ارایهء برنامه های شان، بیشتر روی تامین امنیت و صلح و اعاده حقوق زنان تعهد می کنند، اما باشنده گان کابل می گویند، به کسی رای خواهند داد که در کنار تامین امنیت به کاهش بیکاری در کشور هم برنامه های موثر داشته باشد:

« یگانه آرزوی ما از اینها همین است که مشکلات زیاد مردم در بخش کار است مردم بیچاره است و در قدم اول می خواهیم تا امنیت در کشور تامین شود.
خواهش ما آوردن امنیت است و می خواهیم تا تجار ملی و کار و بار تجارت در کشور رشد کند.»


یازده تن از نامزدان ریاست جمهوری از یک هفته به این طرف به مبارزات انتخاباتی آغاز کرده و تلاش دارند تا برندهء انتخابات سال 1393 در افغانستان باشند.

رییس جمهور کرزی در تازه ترین بیانیه نوبتی رادیویی خود از تمام این نامزدان خواست تا در جریان مبارزات انتخاباتی شان به وحدت ملی توجهء جدی داشته باشند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG