لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۲

بخاطر تامین امنیت مبارزات انتخاباتی، 56 عملیات راه اندازی شده است


وزارت داخلهء افغانستان می گوید، به هدف تامین بهتر امنیت مبارزات انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری، 56 عملیات نظامی در ولایات مختلف افغانستان انجام شده که در آن 70 مخالف مسلح دولت کشته شده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت به روز دوشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که این عملیات ها به همکاری مشترک اردو و پولیس ملی راه اندازی گردیده اند:

« عملیات ها همه به منظور تصفیهء محلات، دور کردن تهدیدات به منظور از بین بردن گروه های کوچک و بزرگ مخالفین که در ساحات مختلف جابجا شده بودند و فعالیت داشته اند این عملیات ها صورت گرفته، در نتیجه این عملیات ها 79 مخالف کشته و 47 تن بازداشت گردیده اند.»

به گفتهء آقای صدیقی، در این عملیات ها 177 حلقه ماین و هزاران گیلوگرام مواد انفجاری نیز کشف گردیده اند.

در عین حال آقای صدیقی اطمینان می دهد که جهت تامین بهتر روند مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری و شورا های ولایتی عملیات های آنان همچنان ادامه خواهند داشت.

مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری به تاریخ 13 ماه جاری شمسی آغاز شده اند.

وزارت داخله در حالی از امنیت مبارزات انتخاباتی خبر می دهد که دفتر کمپاین انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله یک نامزد ریاست جمهوری گفته است، در جریان هفتهء جاری یک کارمند مربوط به آنان در ولایت سرپل کشته شده است.

اما آقای صدیقی گفت که تحقیقات در خصوص این رویداد جریان دارند.

در عین حال سخنگوی وزارت داخله می گوید، از میان 323 مرکز جدید رای دهی که اخیراً فهرست آن از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به نشر رسید، تنها امنیت 6 مرکز آن را تامین کرده نمی توانند:

« سه هفته قبل از طرف کمیسیون مستقل انتخابات برای ما لیست جدید از مراکز رای دهی داده شد که خوشبختانه این لیست شامل برنامه های امنیتی ما گردید و از میان 323 مرکز تنها 6 مرکز غیر فعال خواهد بود.»

به گفتهء آقای صدیقی این مراکز رای دهی در ولایت های شرقی، جنوبی و شمالی کشور موقعیت دارند.

قبلاً فهرست 6845 مرکز رای دهی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به هدف تامین امنیت آن به ارگان های امنیتی کشور سپرده شده بود.

اما وزارت داخلهء افغانستان گفته است که نیرو های امنیتی افغان از میان این مراکز رای دهی امنیت 414 مرکز آن را تامین کرده نمی توانند.

پس از آن شماری از اعضای شورای ملی گفتند که وزارت داخله تلاش می کند تا تهدیدات امنیتی در برابر انتخابات را اندک جلوه دهد و مشکلات امنیتی در برابر انتخابات سال آینده بیشتر از این است.
XS
SM
MD
LG