لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

«مذاکرات حکومت و طالبان پاکستانی نتایج مثبت به همراه دارد»


یکی از مذاکره کننده گان که از طالبان پاکستانی در مذاکرات با حکومت نواز شریف نماینده گی می کند، ملاقات اخیر اش با شورای طالبان پاکستانی را مثبت ارزیابی کرده می گوید، طالبان پاکستانی در انجام مذاکرات با حکومت نواز شریف جدی اند.

پروفیسر ابراهیم یکی از اعضای حزب جماعت اسلامی که از سوی طالبان برای مذاکرات با حکومت تعین شده است، دیروز در صحبت که با رسانه ها پس از بازدید با شورای طالبان پاکستانی داشت گفت، شورای طالبان پاکستانی به پشنهادات حکومت برای پیشبرد مذاکرات جواب مثبت داده اند:

« میتوانم به وضاحت بگویم که جواب طالبان در مورد پیشنهادات که از سوی تیم تعین شده حکومت شده است مثبت می باشد و پس از ملاقات که میان ما و طالبان صورت گرفت گفته می توانم که مذاکرات نتایج مثبت را همراه دارد. »

پروفیسر ابراهیم افزود عنقریب در ملاقات که میان تیم های تعین شده حکومت و طالبان قرار است برگزار گردد پیشنهادات طالبان پاکستانی را برای پیشبرد مذاکرات شریک خواهند ساخت.

وی افزود، مذاکرات میان تیم های تعین شده از سوی حکومت و طالبان پاکستانی وارد مرحلهء احساس گردیده است. وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات نتایج مثبت را در قبال خواهد داشت.

پروفیسر ابراهیم همراه با مولانا یوسف شاه مسوول هماهنگی کمیته تعین شده از سوی طالبان پاکستانی، پس از دیدار که با شورای طالبان در میرانشاه مرکز وزیرستان داشتند دیروز دوباره به پشاور آمده و همراه با مولانا سمیع الحق در اکوره ختک ملاقات کردند.

شاهد الله شاهد سخنگوی تحریک طالبان پاکستان نیز با نشر یک اعلامیه، ملاقات میان نماینده گان آنها در مذاکرات و شورای طالبان را مثبت خوانده و گفته است، مذاکرات هنگامی می تواند به کامیابی بی انجامد که نماینده گان هر دو جانب عجله نکرده و از صبر کار بگیرند.

قرار است نماینده گان طالبان پاکستانی در یک و یا دو روز دیگر با تیم تعین شده حکومت نواز شریف ملاقات کرده و پیشنهادات طالبان را با آنها شریک سازند.


فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG