لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۰

بازیکنان کشورهای آلمان، فرانسه و هالند برنده مدال طلا شدند


برای بازیکنان مسابقات المپیک زمستانی شهر سوچی دیروز سومین روز مسابقات 5 مدال طلا در نظر گرفته شده بود.

بازیکنان از کشور های آلمان، کانادا، فرانسه و هالند در مسابقات رشته های مختلف بازی های زمستانی برنده این مدال های طلا شدند.

ماریا هوفل ریش سکی باز آلمانی برای دومین بار متواتر لقب سوپر ترکیبی مسابقهء سکی را بدست آورده مدال طلا را کسب کرد، مدال نقره این مسابقه به نیکول هوپس اطریشی تعلق گرفت و جولیا منکوزو امریکایی جای سوم و مدال برنز را از آن خود ساخت.

مسابقه سکی سوپر ترکیبی دارای سرنشیبی و سرعت می باشد.

خانم هوفل ریش در سکی سرنشیبی جای پنجم را داشت، اما مهارت وی در سرعت به او مدال طلا را بخشید.

دیروز در مسابقات سکیتینگ مردان به مسافت 1500 متر در المپیک سوچی روسیه چارلس هانیلین کانادایی، برندهء مدال طلا شده و مدال نقره را هان تاینو از چین که او را دنبال می کرد، بدست آورد و در این مسابقات ویکتور اهن روسی مدال برنز را کسب کرد.

ناوقت دیروز دوشنبه مارتین فورکادی فرانسوی در مسابقات بایتلون مردان در فاصله دوازده و نیم کیلومتر مدال طلا و اوندری موره ویس بازیکن جمهوری چک مقام دوم را کسب کرده و مدال نقره را گرفت.

در مقام سوم این بازی باز هم جین بیترکس از کشور فرانسه قرار گرفت و به او مدال برنز را دادند.

در مسابقات سکیتینگ سریع در فاصله پنجصد متر مایکل مولدر از هالند برنده مدال طلا، جان سمیکن آلمانی مدال نقره و برادر دوگانگی مایکل رونالد مولدر در این مسابقهء بازی های المپیک سوچی مدال برنز را بدست آورد.

در مسابقات آخر دیشب الکساندر بایلودیو کانادایی اولین بازیکن فریستایل سکی در مسابقات المپیک سوچی شد و باز هم مقام خود را حفظ کرد و مدال طلا را بدست آورد. رقیب وی مایکل کینگ بیری مدال نقره و الکساندر سمی شلیف روسی برنده مدال برنز شد.

از سوی دیگر، توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک دیروز انتقاد در مورد چگونگی تنظیم بازی های المپیک را رد کرد.

آقای باچ که در افتیتاح یک میدان سپورتی برای کودکان معیوب در شهر سوچی صحبت می کرد گفت:

« بیایید و بیبیند و بعد خود تان قضاوت کنید و از دور قضاوت نکنید. بیایید آنچه را که در اینجا اتفاق می افتتد بیبیند، با ورزش کاران تان صحبت کنید و پس از آن شما درک خواهید کرد که در اینجا مسابقات بزرگ میان ورزش کاران جهان جریان دارند.»

در این میان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز یکشنبه از آمادگی های المپیک کشورش که به فساد اداری گسترده متهم بود، دفاع کرد.
XS
SM
MD
LG