لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۷

از 35 مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران تجلیل بعمل آمد


صد ها هزار ایرانی امروز در تهران گردهم آمده و از 35 مین سالگرد انقلاب اسلامی تجلیل کردند که نظام شاهی رضا شاه پهلوی را سرنگون ساخته و حکومت اسلامی را در ایران برقرار کرده بود.

رسانه های ایرانی گزارش داده اند که صد ها هزار نفر در نقاط دیگر ایران نیز گردهم آمده از این روز گرامیداشت کردند.

قبل از سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور ایران، تعدادی زیادی از کسانیکه در میدان آزادی تهران جمع شده بودند، شعار های ضد امریکا و مرگ به اسراییل را نعره می زدند.

روحانی در سخنرانی اش وعده داد که کشورش به تلاش های صلح آمیز هستوی اش ادامه می دهد و قدرت های خارجی را علیه اقدام نظامی بر ایران هشدار داده چنین گفت:

« هر نوع تهدید علیه ملت ایران بی ارزش و کودکانه است.»

با وجود تلاش های اخیر دیپلوماتیک ایران برای ایجاد تماس با غرب، امریکا و متحدش اسراییل احتمال اقدام نظامی علیه ایران را به دلیل برنامه اتمی اش رد نکرده اند.

روحانی نسبت به رییس جمهور پیشین ایران محمود احمدی نژاد یک رهبر میانه رو است و اقدام وی برای کاهش تعزیرات بر ایران نتایج فوری را در برداشته و در نومبر سال گذشته منتج به یک توافق تاریخی بین غرب و ایران در مورد برنامه اتمی تهران شد.

روحانی در سخنرانی امروز اش تحریمات وضع شده بر کشورش را ظالمانه خوانده چنین گفت:

« تحریم علیه ملت ما ظالمانه، غیر قانونی و غلط بوده است. و این تحریم را دنیا نمی تواند علیه ملت ما ادامه دهد.»

روحانی همچنان توافق به دست آمده با غرب در مورد برنامه اتمی کشو اش را یک آزمایش تاریخی عنوان نموده وعده داد ایران یک شریک با اعتبار خواهد بود به شرطی که غرب از خود احترام و همکاری نشان دهد.
XS
SM
MD
LG