لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

مردم خواهان آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان در تمام ولایات شدند


از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری سال آینده یازده روز سپری شده است اما انتقاد های وجود دارند که این روند فقط در شهر کابل متمرکز بوده است.

تعدادی از باشنده های ولایات مختلف می گویند که تا اکنون آنان از برنامه ها و خط مش این نامزدان حتی آگاهی اندک هم ندارند.

به گفتهء آنان نامزدان تا حالا به مناطق دور دست و ولایات اصلاً توجه نداشته و همهء برنامه های مبارزات انتخاباتی شان را در شهر کابل راه اندازی کرده اند.

این باشنده گان ولایات مختلف کشور در صحبت با رادیو آزادی گفتند که نامزدان ریاست جمهوری باید به تمام ولایات و مناطق دور دست سفر کرده تا مردم از برنامه های آیندهء آنان آگاه شوند:

« نظر کمیسیون مستقل انتخابات اینست که چون کاندیدان، کاندیدان مردم هستند و باید بخاطر حمایت آنان به ولایات مختلف سفر کرده و برنامه ها و خط مش شان را توضیح کنند و همچنان زیاد در مرکز تمرکز نکرده توصیه ما به یازده کاندید اینست به ولایات های مختلف رفته و برنامه هایشان را تشریح و توضیح نمایند. »

مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری به روز یکشنبه هفتهء گذشته رسماً آغاز شده و تا 48 ساعت پیش از برگزاری انتخابات ادامه می یابد.

نامزدان در این مدت از طریق برگزاری محافل، گردهمایی ها، ملاقات با مردم، رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی اهداف و برنامه های شان را با مردم شریک ساخته اند.

گفته شده موجودیت نا امنی ها یکی از دلایلی اند که نامزدان ریاست جمهوری تا اکنون برای راه اندازی مبارزات انتخاباتی شان به ولایات ها رجوع نکرده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، هنوز 50 روز دیگر از مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری باقی مانده و آنان طبعاً به خاطر داشتن حمایت وسیع مردم به ولایات مختلف جهت ارایه برنامه های شان سفر خواهند کرد.

مسوولان در این کمیسیون از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تقاضا دارند تا تمام مناطق کشور را تحت پوشش برنامه های مبارزات انتخاباتی شان قرار دهند.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات:
« سید عبدالله باشنده فاریاب هستم در ولایت فاریاب تاکنون هیچ کاندید مراجعه نکرده است و آنها را ندیدیم تنها همین قدر میدانم که حدود ده یازده کاندید است. »

« مرزا مراد از ولایت سمنگان هستم، در ولسوالی ها و قریه های ولایات هیچ کاندید نیامده است باید تشریف بیاورند تا مردم بشناسند که کاندید مورد پسند آنها کیست. »

« مردم ولایت پروان انتظار این را می کشند که کاندیدان باید یک بار به این ولایت بیایند و برنامه های شان را به مردم پروان بگویند تا مردم از آن آگاه شوند. »


آگاهان امور می گویند که آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در ولایات مختلف و تشریح برنامه های شان از یک سو نامزدان را کمک می کند تا حمایت مردم را با خود داشته باشند و از طرف دیگر مردم را به سهم گیری در انتخابات تشویق می کنند.

آنان می گویند مردم باید در قسمت انتخاب نامزد مورد نظر شان از دقت لازم کار گیرند تا فردی رییس جمهور آیندهء افغانستان شود که واقعاً به مردم خدمت کند.


فریبا واحدی
XS
SM
MD
LG