لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

تسنیم اسلم: از خاک افغانستان نباید علیه پاکستان استفاده شود


تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان
تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان می گوید، از خاک افغانستان نباید بر علیه پاکستان استفاده گردد.

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی هفته وار اش دیروز به رسانه ها گفت:

« پاکستان از افغانستان می خواهد تا مانع آن دسته نیرو های خارجی که با استفاده از خاک افغانستان برای بی ثباتی پاکستان فعالیت می کنند، گردد.»

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت، افغانستان منحیث یک کشور مستقل می تواند با هر کشوری که بخواهد روابط نزدیک داشته و موافقتنامهء همکاری های درازمدت ستراتیژیک را با آن کشور ها امضاء کند، اما افغانستان باید نگذارد که از خاک اش بر علیه پاکستان استفاده گردد.

تسنیم اسلم همچنان گفته است، پاکستان خواهان افغانستان با ثبات است و اسلام آباد برای تامین صلح سرتاسری در آن کشور همکاری های صادقانه اش را ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در حالی این مطلب را ابراز کرده است که بر اساس برخی از گزارش ها، اسلام آباد از گسترش حضور هند در افغانستان به شدت نگران است.

این در حالی است که مقام های افغان و هندوستان چندی قبل روی گسترش همکاری های دفاعی و امنیتی میان دو کشور توافق کرده اند.

پاکستان در حالی از افغانستان می خواهد تا از آن دسته نیرو های خارجی که با استفاده از خاک افغانستان برای بی ثباتی پاکستان فعالیت می کنند جلوگیری کند که بر اساس گزارش ها گروه های شورشی مختلف که در آن شبکه القاعده و حقانی شامل اند در وزیرستان شمالی منطقه قبایلی پاکستان مستقر بوده و از آنجا حملات را در افغانستان انجام می دهند.

مقام های افغان بار ها از اسلام آباد خواسته اند که مانع این گروه های شورشی شده و نگذارد تا حملات را در افغانستان انجام بدهند، اما پاکستان تا کنون به این خواست مقام های افغان جواب مثبت نداده است.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG