لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۷

حملات اخیر درپاکستان مذاکرات صلح را با مشکل روبرو ساخته است


رستم شاه مومند سفیر اسبق پاکستان در کابل و یکی از مذاکره کنندگان تعیین شده از سوی نواز شریف
رستم شاه مومند سفیر اسبق پاکستان در کابل و یکی از مذاکره کنندگان تعیین شده از سوی نواز شریف
مذاکره کنندگان که از حکومت نواز شریف در مذاکرات با طالبان پاکستانی نمایندگی می کنند، می گویند: حملات تروریستی اخیر در پاکستان باعث شده تا مذاکراتی که اکنون میان حکومت نواز شریف و تحریک طالبان پاکستان جریان دارد با مشکل مواجه شود.

این در حالی است که مذاکره کنندگان تعیین شده از سوی دو طرف دیروز برای دومین بار ملاقات کردند.

بر اساس گزارش ها، در این ملاقات بر علاوه اینکه روی برخی از موضوعات مهم برای پیشبرد مذاکرات صحبت گردید، رویداد های اخیر تروریستی نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

گفته می شود که مذاکره کنندگان تعیین شده از سوی نواز شریف در مورد حملات اخیر که در نقاط مختلف پاکستان صورت گرفته و مسوولیت بیشتر آن را تحریک طالبان پاکستان به عهده گرفته است، شدیداً ابراز نگرانی کرده و از طالبان پاکستانی خواسته اند که در جریان مذاکرات حملات خونین را متوقف سازند.

رستم شاه مومند سفیر اسبق پاکستان در کابل و یکی از مذاکره کنندگان تعیین شده از سوی نواز شریف در صحبت با رادیو آزادی می گوید، حملات اخیر از سوی تحریک طالبان پاکستان باعث شده که روند مذاکرات که پس از تلاش های فراوان آغاز شده است را با مشکلات روبرو سازد:

« این حملات و انفجار های که صورت می گیرند همه باعث ایجاد مشکلات در روند مذاکرات گردیده اند. تلاش داریم تا مشکلات ایجاد شده را رفع کنیم. در جریان مذاکرات باید حملات صورت نمی گرفت اکنون ما با طالبان در تماس استیم و در یک یا دو روز موقف آنها در مورد این همه واضح خواهد شد.»

رستم شاه مومند می افزاید، برای کامیابی مذاکرات تحریک طالبان پاکستان باید دست از حملات بکشد.

از سوی دیگر تحریک طالبان پاکستان از حکومت خواسته است تا عملیات های نظامی که بر علیه گروه آنها در نقاط مختلف این کشور جریان دارند را متوقف کند.

این در حالی است که تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حمله دو روز قبل را که در شهر کراچی رخ داد به عهده گرفت.

در این حمله 13 افسر پولیس کشته و بیش از 50 تن دیگر آنها زخمی شدند.

شاهد الله شاهد سخنگوی این گروه در صحبت با رسانه ها مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است، تا زمانیکه عملیات های نظامی بر علیه این گروه در نقاط مختلف متوقف نگردد آنها به حملات شان ادامه خواهند داد.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG