لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۵

«برخی از کاندیدان در مبارزات شان از نام حامد کرزی استفاده می کنند»


کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید، معلوماتی را بدست آورده که برخی از نامزدان ریاست جمهوری تلاش می ورزند با استفاده از نام رییس جمهور کرزی، از تجار ملی برای مبارزات انتخاباتی شان پول به دست بیاورند.

عبدالستار سعادت رییس این کمیسیون به روز شنبه در یک نشست خبری از کدام نامزدی در این مورد نام نبرد اما گفت برخی از نامزدان به تجار می گویند که رییس جمهور از آنان حمایت می کند.

آقای سعادت همچنان گفت، برخی از والیان و ولسوالان به مردم طوری وانمود می سازند که رییس جمهور از نامزد مشخص حمایت می کند و به این ترتیب به این نامزد کمپاین می کنند:

« این اطلاع خام است هرگاه این مساله برای ما معلوم شود و این اطلاعات پخته شود ما آنرا را با شما شریک می سازیم اما قبل از قبل بالای تمام کاندیدان صدا می کنیم این انتخابات در افغانستان بسیار حساس و در تاریخ کشور یک راه نازک است.
این مساله را رو در رو به کاندیدان نیز مطرح می کنیم و از آنها توقع می کنیم که ما را در یک وضعیت قرار ندهید که ما برخورد های جدی کنیم، لطفاً در کمپاین های تان با رعایت اخلاق دینی و افغانی به نظام حقوقی انتخابات جداً توجه کنید.»


آقای سعادت می گوید که این موضوع را در شورای وزیران مطرح کرده و رییس جمهور بار دیگر بالای موقف قبلی اش تاکید کرده است.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، رییس جمهوری کرزی در این نشست گفته است که هیچ نامزد حق ندارد تا از نام وی استفاده کند.

آقای کرزی در گذشته نیز چندین بار گفته است که در انتخابات آینده حق رای دهی را دارد اما به هیچ وجه از یک نامزد مشخص حمایت نمی کند.

در عین حال آقای کرزی به تمام ادارات دولتی فرمان داده تا از امکانات دولتی به نفع نامزدان استفاده نشود.

ژوبین احمدی
XS
SM
MD
LG