لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۱

تقاضای اهالی ولسوالی بورکه بغلان از رییس جمهور آینده


باشنده های برخی از مناطق بد امن ولسوالی بورکه ولایت بغلان آماده شده اند تا امنیت را در محلات شان تامین و زمینه برگزاری انتخابات را فراهم نمایند.

منطقه تنگه مرچ ولسوالی برکه ولایت بغلان که ناامن است، زمینه برگزاری انتخابات در آن بعید به نظر می رسد، اما مردم این محل که چندین قریه را در بر می گیرد خود سلاح برداشته اند و می گویند قیام کرده اند تا امنیت را تامین و زمینه برگزاری انتخابات را فراهم نمایند.

محمد سرور باشنده قریه شورقدق تنگه مرچ این ولسوالی یکی از همین قیام کنندگان است که می گوید:

« ما اینجا مسلح شده ایم و می خواهیم درهمکاری با پولیس امنیت منطقه و مراکز رای دهی را تامین نمایم تا مردم بدون کدام تشویش بروند و رای بدهند.»

سمونیار عبدالمجید قوماندان امنیه ولسوالی بورکه که در این سفر ما را همراهی می کرد این اقدام مردم را موثر خواند و گفت تلاش های جدی جریان دارد تا در همکاری با مردم امنیت انتخابات را در سرتاسر ولسوالی بورکه تامین نمایند:

« اینجا یعنی تنگه مرچ که شما آن را خود مشاهده می کنید، قبلاً مرکز طالبان بود ولی حالا دیدید که مردم خود مسلح شده اند و می خواهند امنیت محلات و مراکز رای دهی شان را خود شان بگیرند و ما هم با ایشان همکار هستیم.
ما در مجموع ولسوالی بورکه هژده مرکز رای دهی داریم که فعلاً یک مرکز زیر تهدید داریم که سعی می کنیم تا به همکاری مردم آن را نیز مصون بسازیم.»


این مردم و در مجموع باشنده های تمامی ولسوالی بورکه می گویند، آنها نه تنها در این دور از انتخابات بلکه در انتخابات های گذشته نیز همکار دولت بودند و با آرزو و اشتیاق فراوان رای دادند، ولی کسی به حال شان توجه نکرد و همچنان فراموش شده باقی ماندند.

آنها از دولت آینده می خواهند تا به مشکلات مردم ولسوالی بورکه رسیدگی نماید:

« من عبدالطیف آمر لیسه تنگی مرچ ولسوالی بورکه استم.
ما مشکلات زیاد داریم و واقعاً یک مردم محروم و افتیده از چشم دولت و موسسات امداد رسان هستیم، سرک نداریم مکاتب ما تعمیر ندارند و در بسیار فقر و فاقگی زندگی می کنیم.
ما در هر انتخابات به امید اینکه رییس جمهور بعدی به داد ما برسد زن و مرد اشتراک کردیم و وعده های زیاد هم شنیدیم ولی به محض اینکه پیروز شدند دیگر کسی دروازه را به روی ما باز نکرد و حتی به یک مشکل ما هم که جغل اندازی سرک عمومی ما بود رسیدگی نگردید.
حالا بار دیگر به همین امید که شاید رییس جمهور آینده متوجه مشکلات ما شود رای می دهیم و می خواهیم تا مانند گذشته ها ما را آزرده و پریشان نسازند.»


بورکه در شمال شرقی ولایت بغلان یکی از ولسوالی های است که مقامات امنیتی بعضی از مراکز رای دهی در آن را زیر تهدید پایین امنیتی وانمود کرده بودند. اما حالا می گویند قسمت اعظم ازین تهدیدات برطرف شده و تا برگزاری انتخابات امنیت کامل در این ولسوالی تامین خواهد شد.

بشیر احمد غزالی، بغلان
XS
SM
MD
LG