لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۰

چهارمین دور مسابقه اسکی در ولایت بامیان برگزار شد


در این مسابقه 29 اسکی باز اشتراک داشتند که 17 تن آنها از کشور های چون فرانسه، جرمنی، اتریش، سویس امریکا و انگلستان بوده و 12 تن دیگر آنها از ورزشکاران ولایت بامیان بودند.

در پایان این مسابقه علی شاه اسکی باز ولایت بامیان توانست مقام اول را از آن خود کند. آرنولد از کشور سویس مقام دوم و سجاد حسینی اسکی باز دیگر این ولایت مقام سوم را گرفتند.

ورزش اسکی یکی ورزش های زمستانی بوده و ولایت بامیان به دلیل سرد بودن هوا و پر برف بودن کوه های آن، محل مناسب برای برگزاری مسابقات اسکی می باشد.

مسابقات این دوره از طرف بورد توریزم و شرکت توریستی راه ابریشم با همکاری دفتر آغاخان برگزار شد.

گل حسین بای زاده مسوول برگزاری این مسابقه به رادیو آزادی گفت: این ورزش علاقمندان خاص بین مردم افغانستان و جهان دارد، اما به دلیل نا امن بودن راه های مواصلاتی این ولایت با ولایات همجوار، ورزشکاران از تمام ولایات افغانستان نتوانستند در این مسابقه شرکت کنند.

علی شاه که مقام اول این مسابقه را از آن خود کرده اضافه می کرد: ما ورزشکاران بامیانی در این ولایت با مشکلات زیاد روبرو هستیم، وسایل و تجهیزات کافی وجود ندارد، مربی و استاد برای آموزش نیست.

ورزش اسکی یکی از ورزش های زمستانی می باشد که به تازه گی در کشور ما رواج پیدا کرده است و مردم ولایت بامیان علاقه خاص به این ورزش پیدا کرده اند.

محمد آصف مبلغ معاون ولایت بامیان می گوید: این ورزش از اهمیت خاص در این ولایت برخوردار است و این ورزش در بامیان رو به رشد می باشد. برگزاری چنین مسابقات تاثیری زیاد بالای اقتصاد این ولایت دارد.

این چهارمین سال است که مسابقه اسکی در این ولایت با اشتراک ده ها تن از اسکی بازان داخلی و خارجی برگزار می شود و سال گذشته نیز مقام اول را اسکی باز بامیانی از آن خود کرده بود.

عباس نادری، بامیان
XS
SM
MD
LG