لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۵

طالبان پاکستانی آتش بس یک ماهه را با حکومت آنکشور اعلان کرده اند


تحریک طالبان پاکستان اعلان آتش بس یک ماهه را کرده است.

در اعلامیه که از سوی شاهد الله شاهد سخنگوی تحریک طالبان پاکستان شام دیروز به نشر رسید آمده است که طالبان پاکستان برای مدت یک ماه آتش بس می کنند.

شاهد الله شاهد گفته است که فیصله آتش بس بعد از یک سلسله گفتگو های گسترده میان اعضای رهبری این گروه صورت گرفته است.

در اعلامیه تحریک طالبان پاکستان آمده است که در جریان آتش بس یک ماهه از تمام گروه های دیگر که شاخهء از تحریک طالبان پاکستانی اند خواسته شده تا حملات را متوقف سازند.

در این اعلامیه به نقل از شاهد الله شاهد سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی گفته شده است که حکومت پاکستان در این مدت باید عملیات های نظامی در نقاط مختلف علیه طالبان را متوقف سازد.

سخنگوی تحریک طالبان ابراز امیدواری کرده که حکومت نیز به وعده توقف عملیات های نظامی اش پابند بوده و در مدت یک ماه مذاکرات میان کمیته های تعین شده از سوی نواز شریف و طالبان پاکستانی بسوی نتیجه مثبت برود.

طالبان پاکستانی در حالی آتش بس یک ماهه را با حکومت نواز شریف اعلان کردند که روند مذاکرات میان هر دو جانب بخاطر حملات طالبان و عملیات های نظامی اردوی پاکستان در حال حاضر متوقف گردیده است.

مذاکرات میان کمیته های تعیین شده نواز شریف و طالبان پاکستانی دو ماه قبل آغاز گردید اما این مذاکرات پس از اینکه طالبان پاکستانی ادعای کشتن 23 سرباز پاکستانی را کردند، متوقف گردید.

در واکنش به ادعای طالبان پاکستانی نیرو های هوایی پاکستان حملات را بالای مراکز شورشیان در نقاط مختلف قبایلی آغاز کرد که بر اساس گزارش ها ده ها مرکز از شورشیان تخرب و بیش از صد تن از شورشیان در آن عملیات های هوایی کشته شدند.
اکنون اعلان آتش بس از سوی طالبان پاکستانی می تواند باعث از سرگیری روند مذاکرات متوقف شده گردد.

مقام های پاکستانی از اعلان آتش بس از سوی طالبان این کشور استقبال کردند.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی پاکستان، صدراعظم، وزیر داخله، وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی و امور خارجی صدراعظم اعلان آتش بس از سوی طالبان را استقبال کرده و ابراز امیدواری نموده اند که مذاکرات در این یک ماه پیشرفت چشم گیر داشته باشد.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG