لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۱

صدیقی: حمله بر هوتل سرینا به هدف برهم زدن انتخابات صورت گرفته است


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله
وزارت داخله افغانستان می گوید که حمله شب گذشته بر هوتل کابل سرینا به هدف برهم زدن انتخابات افغانستان انجام شده است.

وزارت داخله از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که در شناسایی و از بین بردن سازمان دهنده گان حملات گروهی بر افغانستان، با مردم این کشور کمک کند.

در تازه ترین مورد، شب گذشته چهار فرد مسلح بر هوتل کابل سرینا در مرکز شهر کابل، حمله کردند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله روز جمعه به خبرنگاران گفت که در این حمله، 9 فرد ملکی کشته و شش تن دیگرشان زخمی شدند.

آقای صدیقی می گوید که این حمله به هدف برهم زدن انتخابات صورت گرفته است:

" این حمله پیوند مستقیم با انتخابات افغانستان دارد و دشمنان تلاش می کنند که با راه اندازی حملات تروریستی مردم این کشور را نسبت به آینده شان مایوس بسازند و وزارت داخله حمله تروریستی شب گذشته که در کابل رخ داد یک جنایت بشری خوانده و از جامعه بین الملل بخصوص شورای امنیت سازمان ملل متحد به گونه جدی تقاضا می کند که اول در محکوم کردن این حمله با ما همگام باشد و در عین زمان در شناسایی و از بین بردن کسانی که سازمانده این حملات هستند با مردم افغانستان کمک کنند. "

آقای صدیقی هم چنان گفت که در حمله شب گذشته بر هوتل کابل سرینا، چهار تبعه خارجی از کشورهای کانادا، نیوزلند، هند و پاکستان و پنج تبعه افغانستان که دو طفل هم در میان شان شامل بود، کشته شده اند.

در این رویداد، شش تن به شمول یک تبعه خارجی و یک طفل افغان هم زخمی شده اند.

به اساس گزارش ها، در این رویداد احمد سردار یک خبرنگار افغان هم با خانم و دو طفل اش کشته شده است.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید که این حمله در بیرون از سرحدات افغانستان طرح ریزی شده و اهداف دیگر آن، ایجاد ترس در میان اتباع خارجی بوده و مخالفان می کوشند که با این گونه اقدامات جلو کمک های کشورهای خارجی با افغانستان را بگیرند.

وزارت داخله می گوید که تحقیقات پولیس در باره چگونگی وقوع این رویداد، با جدیت جریان دارد.

در عین حال شماری از کارشناسان امنیتی در افغانستان می گویند، تا زمانیکه اصلاحات درنظام به میان نیاید و اعتماد مردم جلب نگردد، جلو هچون حملات گرفته نخواهد شد.

فقیرمحمد فقیر وزیرداخله پیشین افغانستان دررابطه چنین می گوید:
" وقتیکه ما دولت سالم داشته باشیم و آنها اجرات سالم بکنند و اعتماد مردم را به دست آورند، در آن وقت ما می توانیم که توسط و به همکاری مردم جلو همین قسم حملات را بگیرم، آنان از آسمان پایین نمی شوند از یک موتر به دیگر موتر و از یک خانه به دیگر خانه بلاخره خود را به اینجا می رسانند، فقط مردم می تواند که جلو آنان را بگیرند. "

با آنکه وزارت داخله افغانستان می گویدکه تدابیر شدید امنیتی را برای برگزاری انتخابات در کشور روی دست گرفته اند، اما درچند روزاخیرمخالفان مسلح، حملات مختلفی را درگوشه وکنار کشور انجام داده اند.

اما وزارت داخله هشدار می دهد که هیچ تلاش نمی تواند که مانع برگزاری انتخابات در افغانستان شود.

به برگزاری انتخابات حدود پانزده روز باقی مانده و قراراست که درشانزدهم حمل همین سال مردم برای تعیین رییس جمهورآینده شان، به صندوق های رای دهی، رای بریزند.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG