لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

مذاکرات ویانا: ایران با تصمیم گیری های مشکل مواجه است


یک مقام امریکایی نگرانی اش را در مورد عدم پیشرفت در مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهان روی برنامه اتمی تهران ابراز داشته است.

این مقام که نخواسته است از وی نام گرفته شود در مورد مذاکرات امروز که انتظار می رفت روز آخر مذاکرات باشد معلومات داده و گفته است، ایران هنوز هم تصامیم مشکلی برای اتخاذ کردن دارد.

شش قدرت جهان یعنی ایالات متحده، چین روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان از ایران می خواهند در بدل کاهش تحریمات بین المللی، فعالیت های اتمی اش را محدود سازد.

ایران بر اساس یک موافقتنامه که معیاد آن در بیستم ماه جولای خاتمه میابد، تعدادی از فعالیت های هستوی اش را در شش ماه گذشته در بدل کاهش اندکی از تحریمات بر آنکشور، متوقف ساخته است.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات هستوی گفته است، مذاکرات به کندی و با مشکل به پیش می روند ولی وی ابراز داشت که این صحبت ها با روحیه حسن نیت به پیش می روند.

از سوی دیگر چک هیگل وزیر دفاع امریکا گفته است "برای جلوگیری ایران از دست یابی به سلاح هستوی آنچه را خواهیم کرد که باید انجام دهیم."

هیگل در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل در بیت المقدس گفت، "می خواهم به مردم اسراییل از ادامه تعهدات کشورم مبنی بر جلوگیری ایران از دستیابی به اسلحه اتمی اطمینان دهم."

دفتر صدراعظم اسراییل گفته است که آقای نتانیاهو در پاسخ به این بیانات هیگل گفت، جامعه جهانی نباید آیت الله ها را بگزارد پیروز شوند.

نتانیاهو همچنان ایران را نخستین حکومت تروریستی عصر حاضر عنوان کرد.
XS
SM
MD
LG