لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۸

نور: تمام مواد حساس و غیر حساس به دفتر مرکزی کمیسیون رسیده است


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، تمام مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی به دفتر مرکزی و دفاتر ولایتی کمیسیون مواصلت کرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید در کنار مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی تمام جدول های نتایج آرا نیز به مرکز مواصلت نموده و 93 درصد آن پروسس و داخل سیستم جمع بندی نتایج شده است.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل از رسیدن مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات اطمینان داد.

وی همچنان گفت از جمله 22931 محل کمیسیون توانسته است بیست و یک هزار و سه صد و پنجاه و نو محل را عملاً در سیستم پروسس کرده و بالای بقیه محلات کار ادامه دارد.

از سوی هم مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات به روز دوشنبه اعلام کردند که ده درصد آرای پنج ولایت را به هدف شفافیت پروسه انتخابات و دور کردن نگرانی ها مورد تفتیش و باز شماری قرار می دهند.

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت، تنها آرای ده درصد300 محل رای دهی مورد شمارش مجدد قرار خواهد گرفت.

در این حال نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون امروز در نشست خبری گفت کار بالای چگونگی آغاز روند شمارش مجدد و تفتیش این ولایات از سوی کمیسیون آغاز شده است:

" مساله اول که پنج ولایت است در آن ولایات باید سمپل گیری صورت گیرد در این قسمت کمیسیون مستقل انتخابات بالای یک راهکار کار می کند و به اساس آن به پیش می رویم که این پروسه چگونه به پیش برود چرا که برای آن یک معیار تعیین می گردد."

آقای نور همچنان گفت، کمیسیون تلاش دارد تا جدول نتایج را از طریق ویب سایت کمیسیون در دسترس مردم قرار بدهد تا مردم در مورد آرای شان مطمین شوند.

این در حالیست که انتقاد ها در خصوص کار کمیسیون مستقل انتخابات مطرح شده و برخی از کارمندان این کمیسیون متهم به تقلب در انتخابات شده اند.

XS
SM
MD
LG