لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

تظاهر کننده ها: ما خواهان توقف قتل افراد ملکی و بیگناه هستیم


دهها تن از باشنده های کابل و حامیان حزب همبستگی افغانستان در عکس العمل به حملات اخیر مخالفین مسلح در مناطق مختلف کشور و حمله اسراییل بر فلسطین، دست به تظاهرات زدند.

این مظاهره کننده ها ضمن محکوم نمودن این حملات که در آن صد ها فرد ملکی کشته و زخمی شدند خواهان توقف هرچه زوتر آن شدند.

سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در مورد علت راه اندازی این مظاهره چنین گفت:

" تمام مردم افغانستان را می خواهیم تا وقت که ما متحد نشویم تا وقتیکه که بسیج نشویم علیه این دشمنان ملت روز خوش را نخواهیم دید. حرکت امروز ما بخاطر تقبیح تمام حملات در افغانستان چه در ارگون است چه در بدخشان و چه در هلمند است و همچنان غزه. گفته می توانیم تمامی حملات که امروز در ارگون و غزه و جاهای دیگر می شود فقط اینها حملات است که پیش از پیش برنامه ریزی شده است. "

علاوه براین در برخی ولایات دیگر افغانستان نیز در عکس العمل به حملات اخیر مخالفان مسلح دولت بر نقاط مخلتف این کشور که دهها کشته و زخمی بجای گذاشته و همچنان بر علیه حملات اخیر اسراییل بر فلسطین دست به تظاهرات و اعتراضات زده اند.

مظاهره کننده گان روز چهارشنبه در کابل از جامعه جهانی نیز خواستند تا جلو همچون حملات را بگیرند.

حفیظ راسخ یکی از اعضای حزب همبستگی در مورد گفت:

" خواست ما از جهانیان و از کسانی که حامیان مردم عام هستند این است که بر ضد حملات ظالمانه اسراییل بر فلسطین و در افغانستان علیه طالبان که از طرف پاکستان حمایت می شوند صدا بلند کنند. ما این حملات را به شدت تقبیح می کنیم و خواهان توقف هر چه عاجل آن هستیم. "

مظاهره چیان همچنان از عملکرد ضعیف حکومت در خصوص جلوگیری از حملات مخالفان مسلح در کشور انتقاد کردند.

در یک هفته گذشته شهر کابل شاهد سومین تظاهرات در عکس العمل به حملات مخالفان مسلح در افغانستان و حمله اسراییل بر فلسطین بوده است.

صفی الله ستانکزی

XS
SM
MD
LG