لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۶

تیم انتخاباتی احمدزی: توافقات اخیر میان عبدالله و یونما قابل پذیرش نیست


یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی می گوید، توافقات صورت گرفته میان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و یونما یا دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد قابل پذیرش نیست.

صدیق پتمن یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی در صحبت با رادیو آزادی گفت، توافقات که اخیراً میان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و دفترهیأت معاونت سازمان ملل متحد صورت گرفت با تیم آنها شریک نشده و قابل پذیرش هم نیست.

صدیق پتمن افزود، تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به طرزالعمل که قبلاً از سوی دفتر یونما به هدف پیشبرد روند تفتیش و ابطال آرا به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فرستاده شده و مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفته بود متعهد میباشد و هیچ نوع گنجایش برای تغییر در آن وجود ندارد.

با وجود تلاش های فراون تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و همچنان دفتر یونما در کابل حاضر به ابراز نظر در مورد نشدند.

این در حالیست که یونما یا دفترهیأت معاونت سازمان ملل متحد به روز یکشنبه اعلان کرد که در رابطه به پنج مورد اختلافی بشمول ماده دوازده و شانزده که از قبل روی آن توافق صورت گرفته بود با تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به یک توافق دست یافته است.

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در بیست و یکم سرطان روی دو مورد که یکی آرای با نشانی یا تیک مارک مشابه در اوراق رایدهی و دوم تفاوت آرای یک کاندید در یک محل از دور اول انتخابات تا دور دوم مخالفت نموده بود.

روند تفتیش آرا که چندین بار بنابر اختلافات روی ابطال آرا متوقف شده روز دوشنبه از سر گرفته شد.

XS
SM
MD
LG