لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۳

نور: حاضریم تا به تمام سوال های کاندیدان جواب بدهیم


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، آماده است برای رفع تشویش و ابهامات کاندیدان ریاست جمهوری در مورد روند تخنیکی و ابطال آرا به آنان وضاحت بدهد.

کمیسیون مستقل انتخابات ضمن تاکید بر شفافیت پیش بُرد روند تفتیش آرا می گوید، آماده است تا در مورد روند تخنیکی و ابطال آرا به هر گونه پرسش های کاندیدان پاسخ بگوید.

تیم اصلاحات و همگرایی ناوقت دیروز یک بار دیگر هشدار داد که هرگاه خواست های این تیم تا 24 ساعت آینده پذیرفته نشود در کنار روند تخنیکی روند سیاسی را نیز ترک می کند.

اما نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به روز سه شنبه به خبرنگاران گفت روند تفتیش آرای انتخابات به اساس میکانیزم های پذیرفته شده از سوی دو کاندید به پیش برده می شود.

وی همچنان گفت باز هم کمیسیون آماده است تا به خواست های کاندیدان پاسخ ارایه نماید:

"کمیسیون مستقل انتخابات در جای که سوء تفاهم موجود است حاضر است که به هر دو کاندید به شمول ملل متحد روشنی بیاندازد و هر سوال که هر تیم انتخاباتی داشته باشد بحث داشته باشد بخش تخنیکی انتخابات آماده است تا در مورد مفصلاً همرای شان بحث داشته باشد تا قناعت شان فراهم شود."

عطا محمد نور والی بلخ و رییس عمومی شورای اجرائیوی جمعیت اسلامی افغانستان نیز از طرفدارانش خواست تا برای راه اندازی اعتراضات در خصوص جریانات اخیر انتخابات آماده گی داشته باشند.

آقای نور در صفحه فیسبوک خود بالای کمیسیون مستقل انتخابات، حکومت و ملل متحد انتقاد کرده و گفته است که آنان در پذیرفتن خواست های شان کوتاهی کرده اند.

آقای نور در گفته هایش روند تفتیش آرا را یک روند ناکام خوانده و گفته است که ناظران بین المللی از موارد تقلب در انتخابات چشم پوشی کرده اند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، روند تفتیش آرا و شمارش مجدد تحت نظر ناظرین ملی و بین المللی به پیش برده می شود و باید نتیجه آن برای همه قابل پذیرش باشد.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات همچنان گفت، تلاش دارند تا چند روز محدود روند تفتیش آرا به پایان برسد:

" تمام صندوق های که تا دیروز هشت شام تحت تفتیش و شمارش قرار گرفته بیست هزار و پنجصد و یک صندوق می باشد که این رقم در حقیقت 90 درصد آرای صندوق های رای را تشکیل می دهد."

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از تلاش ها به هدف پایان دادن به روند تفتیش آرا و شمارش مجدد سخن می گویند که مردم نیز از طولانی شدن این پروسه به ستوه آمده و انتظار روشن شدن هر چه زود تر نتیجه انتخابات را می کشند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG