لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

سعادت: کمیسیون شکایات فیصله اش را بزودی اعلان خواهد کرد


عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان
عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می گوید، بخاطر پایان بخشیدن به تنش های انتخاباتی، پس از بررسی شکایت های رسیده فیصله اش را هر چه زودتر اعلان می کند.

عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت، این کمیسیون بعد از بررسی شکایت های که در جریان انتخابات و روند تفتیش آرا درج گردیده اند، فیصله اش را اعلان می کند.

روند تفتیش آرا به موافقه هر دو کاندید دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به هدف باز شماری و تفتیش حدود هشت میلیون رای پنجاه روز قبل آغاز شد.

با آنکه این روند چندین بار توقف یافت و با مشکلات روبرو شد، بالاخره بروز پنجشنبه تکمیل گردید.

اگر چه تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی از عملکرد این روند رضایت نشان داده اما تیم عبدالله عبدالله ادعا می کند که کمیسیون مستقل انتخابات شفافیت را در روند تفتیش مراعات نکرده و نتایج را که قرار است اعلان شود نمی پذیرد.

در عین حال بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا در نشست سران ناتو در ویلز از انتخابات افغانستان یاد آور شده و از هر دو کاندید ریاست جمهوری خواسته تا برای ایجاد یک حکومت مشترک هر چه زودتر زمینه سازی کنند:

"یکبار دیگر از هر دو کاندید ریاست جمهوری ( عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی) می خواهیم تا طوری مصالحه نمایند که برای افغان ها مهم بوده و با هم مشترکاً بطرف یک کشور مستقل، متحد و دیموکرایتک به پیش بروند."

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است، هر دو کاندید دور دوم انتخابات باید نتایج نهایی پس از تفتیش صد در صد آرا را بپذیرند.

قرار است نتایج نهایی انتخابات در چند روز آینده اعلام شود.

XS
SM
MD
LG