لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۲

سرنوشت: آیا هنوز هم اراده تغییر وجود دارد؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر تبصره های شان را در مورد اظهارات روز گذشته اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب افغانستان اختصاص داده اند.

محور

روزنامه مستقل محور، به نقل از اشرف غنی احمدزی می نویسد که حکومت وحدت ملی شرکت سهامی نیست بلکه پایان حکومت های موازی در کشور است.

در سرمقاله محور آمده که برای نجات مردم باید حکومت جدید اولویت ها را درک نماید، زیرا به باور سرمقاله نویس این کار اعتماد ملت را بار دیگر تقویت خواهد کرد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش پرسشی را مطرح کرده که آیا هنوز هم اراده تغییر وجود دارد؟

در ادامه سرمقاله آمده که نه تنها ملت، بلکه در داخل هم حرکت های مدنی و جامعه جهانی برای یک تغییر مثبت اعلام آماده گی و حمایت کرده اند.

به باور نویسنده، هر چند که توافق سیاسی انجام شده غیر قانونی است و توجیه برای این کار وجود ندارد اما با این همه انتظار کار های مثبت می رود.

سرمقاله نویس برای هر دوتیم انتخاباتی پیشنهاد می کند که از رقابت های درونی و تخریب همدیگر بپرهیزند و مشترکاً برای تامین امنیت، ثبات، تقویت اقتصاد و بازسازی کشور اقدام نمایند.

ویسا

در سرمقاله ویسا آمده که رییس جمهور جدید موفق خواهد شد که یک تیم وطندوست و مخلص را به کار بگمارد تا از این طریق آرمان های دیرینه ملت بر آورده شود.

به باور نویسنده، باید دانست که آوردن صلح، تامین ثبات در کشور و از بین بردن حکومت های موازی و خود سری ها هم کار سادهء نیست.

سرمقاله نویس ویسا تاکید می کند که برای بدست آوردن این همه باید کار صورت گیرد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته که حکومت وحدت ملی باید تصامیمی را اتخاذ کند که از هر جهت آرمان های ملت را بر آورده نماید.

در ادامه سرمقاله آمده که حکومت وحدت ملی به سطح بین المللی با استقبال گرم روبرو شد و به همین گونه کشور های کمک کننده برای تداوم کمک های شان تعهدات تازه نمودند.

این روزنامه در یک مطلب دیگر نوشته که نیاز است تا حکومت جدید کار را به اهل کار بسپارد.

هیواد

در همین حال روزنامه دولتی هیواد می نویسد که مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب طی مراسم خاص صورت خواهد گرفت.

این روزنامه در سرمقاله اش نوشته که حکومت جدید افغانستان دستآورد ها و افتخارات 13 سال گذشته را نه تنها حفظ خواهد کرد بلکه در راستای تقویت بیشتر آن تلاش خواهد نمود.

آرمان ملی

روزنامه مستقل ارمان ملی می نویسد که رییس جمهور کرزی امروز با کارمندان دولتی خدا حافظی خواهد کرد.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG