لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۰

ویسا: امضای سند امنیتی و دفاعی به دقت بیشتر نیاز دارد


اهدای اعتبارنامه به رییس جمهور منتخب کشور و امضای توافقنامه امنیتی و دفاعی میان کابل و واشنگتن از جمله مطالبی اند که در سرخط روزنامه های چاپ امروز کابل قرار گرفته اند.

سرنوشت

در سرمقاله روزنامه سرنوشت آمده است، کمیسیون مستقل انتخابات برای اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب کشور اعتبارنامه اهدا کرد.

نویسنده در سرمقاله نوشته است، رییس جمهور کرزی طی چند سال گذشته تحت فشار های جدی قرار داشت و این فشار ها مشکلات زیادی را به میان آورد.

به باور نویسنده، تلاش ها به هدف زیان رساندن به مشروعیت رییس جمهور جدید به ناکامی روبرو شد و حالا همه می دانند که اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب کشور است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به نقل از کارشناسان نوشته است، اعتبارنامه که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برای اشرف غنی احمدزی داده شده است اعتبار ندارد.

محور

در صفحه اول روزنامه محور نوشته شده است، فشار های تبلیغاتی رسانه های غربی بر اشرف غنی احمد زی آغاز شده است.

نویسنده نوشته است رییس جمهور جدید تحت فشار های زیادی قرار گرفته که پس از مراسم تحلیف ظرف 24 ساعت حکومت افغانستان با امریکا سند امنیتی و دفاعی را امضا می کند.

به باور نویسنده دلیل عجله در امضای سند امنیتی و دفاعی میان کابل و واشنگتن پوشانیدن کمی و کاستی های این سند می باشد.

ویسا

"امضای سند امنیتی و دفاعی به دقت بیشتر نیاز دارد" عنوان مطلبی است که در سرمقاله روزنامه ویسا نوشته شده است.

به باور نویسنده، امریکا به هیچ قیمت افغانستان را ترک نمی کند باید حکومت جدید با غرب برخورد عاقلانه نماید و به شمول سند امنیتی و دفاعی هر چیز را به چشم بسته نگاه نکند.

هیواد

روزنامه هیواد در سرمقاله خود سوال کرده است، بخاطر انتخابات که قابل پذیرش همه باشد چه باید کرد.

نویسنده پیشنهاد می کند که تمام عوامل که سبب طولانی شدن روند انتخابات گردیده بود باید برای مردم آشکار شود.

در سرمقاله نوشته شده است که رییس جمهور جدید باید در کمیسیون مستقل انتخابات افرادی را بکار بمگارد که تحت تاثیر هیچ کس قرار نگیرد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG