لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۹

امریکا و هند برای از بین بردن لشکر طیبه متعهد شده اند


نظر به نوشته روزنامه دان چاپ پاکستان در یک اعلامیه اخیر امریکا و هند آمده است که رییس جمهور امریکا بارک اوباما و صدر اعظم هند نریندر مودی در باره تهدید های تروریستی اظهار نگرانی کرده اند.

این دو رهبر برای شکست و سرکوب نمودن تروریزم بر ضرورت مبارزه دوامدار جهانی تاکید می کنند.

این اعلامیه بعد از سفر 4 روزه صدراعظم هند به امریکا نشر شده است.

در این اعلامیه هر دو کشور تعهد کرده اند که برای شکست گروه های لشکر طیبه، جیش محمد، دی کمپنی، شبکه حقانی و القاعده با هم تلاش می کنند.

دی کمپنی اصطلاحی است که رسانه های هندی برای یک گروه جنایتکار به کار می برند.

رییس این گروه یک فرد هندی بنام داوود ابراهیم می باشد که نظر به ادعای هندوستان در پاکستان زندگی دارد. اما اسلام آباد این ادعا را رد می کند.

در این اعلامیه همچنان از پاکستان با جدیت تقاضا شده است که عاملین حملات سال 2008 ممبی را محاکمه کند.

هند ادعا می کند در عقب حمله بر ممبی لشکر طیبه قرار داشت.

این اعلامیه در یک زمانی نشر شده است که وزارت خزانه امریکا روز چهارشنبه بر دو سازمان مقیم در پاکستان لشکر طیبه و حرکت المجاهدین تحریم ها را اعلان نموده و سرمایه های رهبران آنها را منجمد اعلان کرد.

در این اعلان ادعا شده است که این ثروتها برای تمویل لشکر طیبه بکار برده می شود.

همچنان وزارت خزانه امریکا حرکت و المجاهدین را چنین یک گروه خوانده است که در پاکستان و افغانستان فعالیت دارد و به گفته آنها در شرق افغانستان کمپ های تعلیم و تربیه تروریستان را تشکیل داده است.

در بیانات وزارت خزانه امریکا آمده است که حرکت المجاهدین در سال 2005 در یک حمله در کشمیر حد اقل 15 نفر را بقتل رساند و در سال 2007 در همین منطقه بین قوای هندوستان و جنگجویان حرکت المجاهین برخورد صورت گرفت که در آن چندین عسکر هندی کشته شدند.

وزارت خزانه امریکا تا حال 23 نفر و سه نهاد را که با لشکر طیبه روابط دارند نشانی کرده است.

XS
SM
MD
LG