لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۹

صدیقی: تغییرات در شیوه عملیاتی مخالفان مسلح، نشان دهنده ناکامی این گروه است


عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان
عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان

حملات مخالفان مسلح به هدف سقوط ولسوالی ها، هدف قرار دادن منسوبین اردوی ملی و استفاده از اطفال در انجام حملات تخریبی تکتیک های مختلفی اند که به گفته ریاست عمومی امنیت ملی، مخالفان مسلح در جریان یک سال از آن ها استفاده کرده اند.

عبدالحسیب صدیقی سخنگوی این ریاست روز جمعه در نشست خبری در کابل گفت ایجاد تغییر در شیوه های عملیاتی مخالفان مسلح نمایانگر ناکامی ستراتیژی های این گروه است:

" تغییرات در عملیات و شیوه عملیات خود نشان دهنده ناکامی و عدم موثریت تکتیک یا شیوه عملیاتی است زیرا زمانی که شیوه یک نظامی موفق باشد آن را تغییر نمی دهد.

همین تغییر تکتیک و ستراتیژی طالبان در یک سال اخیر خود نمایانگر ناکامی طالبان مسلح بوده است. "

آقای صدیقی افزود ناکامی در عملیات مخالفان مسلح سبب شده تا در نزد قوماندانان نظامی طالبان مسلح در مورد موثریت، قابلیت و حتی موجودیت ملا محمد عمر رهبر این گروه سوال ایجاد کند.

وی گفت قوماندانان مخالفان مسلح به منظور واضح ساختن این مساله خواهان ملاقات با ملا عمر شده اند اما این درخواست بارها از سوی ملا اختر محمد منصور یکی از رهبران گروه طالبان مسلح رد گردیده است.

آقای صدیقی گفت این مساله سبب شده تا سوالاتی را در خصوص زنده بودن ملا محمد عمر در بین این گروه ایجاد کند.

با آنکه سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی در مورد سرنوشت ملا محمد عمر جزئیات نداد اما گفت که در مجموع این مسایل سبب ایجاد اختلافات در رهبری و سوق اداره طالبان مسلح گردیده است.

آقای صدیقی اطمینان داد که وضعیت امنیتی کشور تا سه ماه آینده بهتر خواهد شد زیرا به گفتهء وی نیروهای امنیتی افغان از رهگذر توانایی های استخباراتی و نظامی در حال رشد اند:

" نیرو های امنیتی شما با تعهد، حس وطندوستی، تعلیمات مسلکی و نظامی و رهبری مدبرانه خویش توانستند در میدان محاربه به برتری نایل آیند، برتری ما نه تنها برتری اطلاعاتی است بلکه برتری توانایی های نظامی هم بوده، ما روز به روز الحمدالله در شرف رشد توانایی های خود هستیم. "

با آنکه در این اواخر حملات مخالفان مسلح در کشور افزایش یافته اما ریاست عمومی امنیت ملی می گوید مخالفان مسلح به هدف ایجاد هراس افگنی در حال حاضر حملات شان را به شهر ها متمرکز ساخته اند.

مسوولین در این ریاست می گویند که یکی از اهداف دیگر مخالفان مسلح از انجام چنین حملات جلب توجه مالی تمویل کننده گان این گروه است.

طالبان مسلح تا کنون در مورد اظهارات تازه ریاست عمومی امنیت ملی تبصره نکرده اند.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG