لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

سرنوشت: با فساد گسترده اداری چی باید شود؟


اعدام پنج تن از مجرمین رویداد پغمان، مبارزه با فساد اداری و آوردن اصلاحات در ارگانهای امنیتی کشور مسایلی داغ اند که صفحات نخست روزنامه های چاپ امروز کابل را رنگین ساخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست اش با خط درشت به نقل سخنگوی وزارت داخله نوشته است که به اساس گزارش ها پنج تن از مجرمین رویداد پغمان امروز به دار آویخته میشوند و در اجرای این عمل از هیچگونه تاخیر کار گرفته نخواهد شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم چنان به همین مساله پرداخته و گفته است اعدام این مجرمین به تامین امنیت و ثبات کمک میکند و میتواند سبب کاهش گراف جرایم در کشور شود.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت از قول ارگانهای امنیتی کشور نوشته است که بخاطر آوردن اصلاحات در نهاد های امنیتی کشور تلاش ها آغاز شده است.

در ادامه این مطلب روزنامه آمده است که رییس جمهور احمدزی در این خصوص فرمان صادر کرده است که با عملی شدن آن امور کاری پولیس بهبود خواهد یافت.

در این مطلب گفته شده است که رییس جمهور غنی به تازه گی با صدور فرمانی به وزارت داخله وظیفه سپرده است که در ارگانهای امنیتی و حوزه های پولیس در کابل افراد مسلکی و شایسته را بگمارد.

هیواد

روزنامه هیواد همچنان نظری به همین مساله انداخته است که پروسه تعینات افراد مسلکی در ارگانهای امنیتی کشور آغاز شده است و این روند در ولایات هم چنان عملی خواهد شد.

سرنوشت

عنوان روزنامه سرنوشت اینگونه است با فساد گسترده اداری چی باید شود؟

در این مطلب روزنامه آمده است که در مورد فساد زیاد سر وصدا ها بلند شده است و بدون شک در ادارات افغانستان فساد بیداد میزند اما در مورد فساد گسترده کمتر حرف زده می شود.

به باور روزنامه، در سیزده سال گذشته بیشتر از 80 درصد کمک ها به افغانستان را خارجی ها و نهاد های مربوط به آنها مصرف کرده اند روی همین دلیل بیشتر همین ادارات و افراد در فساد گسترده دخیل اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی گفته است که مبارزه با فساد باید از مقامات در رده های بالا آغاز شود و اگر حکومت افغانستان بخواهد زمینه صلح و ثبات در کشور را مساعد سازد پس بخاطر از میان برداشتن فساد باید دست به اقدامات جدی بزند.

م

XS
SM
MD
LG