لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

کمیسیون شکایات ادعای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را رد


ریدا عظیمی معاون کمیسیون شکایات انتحاباتی افغانستان
ریدا عظیمی معاون کمیسیون شکایات انتحاباتی افغانستان

کمیسیون شکایات انتخاباتی ادعای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را که گویا تحقیق و بررسی این کمیسیون در مورد نتایج انتخابات شورا های ولایتی ناقص است، رد کرد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی در پاسخ به این انتقاد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که گویا تحقیقات اخیر این کمیسیون در باره شکایات کاندیدان شورای های ولایتی کمبودی ها و نواقص دارد می گوید، کمیسیون مستقل انتخابات با دفاتر منطقوی خود در ولایات هماهنگی نداشته، ور نه تحقیقاتی را که کمیسیون شکایات انتخاباتی انجام داده، دقیق و موثق است.

ریدا عظیمی معاون کمیسیون شکایات انتحاباتی به رادیو آزادی گفت، در مورد ابطال آرای برخی از محلات اسناد موثق وجود دارند و در تحقیقات نواقصی را نمی بیند:

"اکثر موارد را که ذکر کرده اند، فکر می کنم یک سلسله تناقض گوی بین کمیسیون مرکزی و کمیسیون های ولایتی شان است یعنی گزارش های که از سطح ولایات به آنها رسیده گزارش های درست نیست. من فکر می کنم که هیچ مشکل وجود ندارد و در ارتباط به اسناد و مدرکی که مبنی بر ابطال آرای بعضی از محلات اند، کمیسیون شکایات صد در صد آماده بوده و تمام مدارک اثباتیه را با خود دارد."

کمیسیون شکایات انتخاباتی نتایج بررسی و تحقیقات خود را روز پنجشنبه به کمیسیون مرکزی سپرد.

کمیسیون مستقل انتخابات از کمیسیون شکایات انتخاباتی تقاضا کرده است که در ظرف 24 ساعت در مورد اعتراضات آنها وضاحت بدهد.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت، در این تحقیقات کمیسیون شکایات انتخاباتی، رای عدهء از کاندیدان شورا های ولایتی ولایت های چون پکتیا و قندهار باطل شده که این کمیسون باید در مورد آن دلایل خود را ارایه کند.

ریدا عظیمی معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید، آنها اسناد و شواهد موثق را در این مورد به کمیسیون مستقل انتخابات به زودی ارایه خواهند کرد:

"ما دلایل، اسناد و مدارک اثباتیه قانونی را در ارتباط به ابطال آرای محلات یاد شده داریم و انشالله به زود ترین فرصت در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار خواهیم داد."

نتایج ابتدایی انتخابات شورا های ولایتی به تاریخ 31 ماه ثور اعلان شد. اما به خاطر طولانی شدن بحران انتخابات ریاست جمهوری، اعلان نتایج نهایی انتخابات شورا های ولایتی نیز به تعویق افتاد.

براساس اعلان نتایج ابتدایی 458 کاندید در 34 ولایت برنده شده اند که 97 تن آنها را زنان تشکیل می دهند.

XS
SM
MD
LG