لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۳

اشرف غنی احمدزی: تا 5 سال آینده اکثر مشکلات معلمین حل خواهد شد


رییس جمهور افغانستان اشرف غنی احمدزی در ملاقات دیروزه خود با ده ها معلم در ارگ ریاست جمهوری گفت به ارتقای سطح تعلیم در افغانستان توجه جدی صورت خواهد گرفت و از معلمین سپارسگذاری کرد که از سیاسی شدن شبکه معارف جلوگیری کرده اند.

معلمین در این ملاقات در مورد کمی معاش ها، نبود ترانسپورت و سرپناه برای شان شکایت کرده و گفتند تنظیم امور معلمین و مامورین در وزارت معارف تا یک حدی به نفع معلمین نیست و افزایش معاش و بلند بردن رتبه معلمین که در قانون خدمات ملکی درج شده است برای تشویق آنها کافی نمی باشد و به تعدیلات نیاز دارد.

معلمین همچنان به رییس جمهور گفتند که دولت در تهیه مسکن به معلمین عقب مانده است. به گفته آنها با تقسیم زمین در مناطق دور دست مشکلات معلمین حل نمی شود و بهتر است با پرداخت قرض و یا برابر کردن زمینه قسط به معلمین به این مشکل نکته پایان گذاشته شود.

رییس جمهور احمدزی بعد از شندیدن شکایات معلمین گفت که در 5 سال دوره او بجای ستایش لفظی برای حل زیربنایی مشکلات معلمین تلاش خواهد شد.

او افزود یک کمیسیون برای بررسی مشکلات معلمین تشکیل می شود و با تکمیل کار آن این مشکلات در مجلسی که به مناسبت روز معلم ترتیب می شود مطرح خواهد شد.

در رابطه با افزایش معاش معلمین رییس جمهور احمدزی از معلمین خواست که در ساحه از بین بردن فساد اداری با دولت همکاری کنند، در آن صورت معاش آنها هم بلند می رود.

آقای احمدزی در پایان ملاقات با معلمین تاکید نمود که در تمام دفاتر دولتی و مخصوصاً در پوهنتون ها و ادارات علمی خشونت و تبعیض علیه زنان قابل قبول نیست و در این رابطه اقدامات جدی پیش گرفته خواهد شد و مسوولین چنین اعمال مجازات خواهند شد.

در ملاقات دیروز رییس جمهور احمدزی با معلمین در ارگ ریاست جمهوری افغانستان سرپرست وزارت معارف این کشور فاروق وردک هم حضور داشت.

XS
SM
MD
LG