لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۵ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۰

هدف و پلان داشتن در زندگی چقدر مهم است؟


تعین هدف و پلان گذاری در زندگی به عنوان یک راهنما یا نقشه راه است که این خیلی مهم است. زندگی بدون پلان، زندگی است که ارزش ادامه را ندارد.

اگر می خواهید یک زندگی موفق داشته باشید احتیاج به یک پلان گذاری دقیق و تعین هدف دارید که شما را به موفقیت می رساند.

پلان گذاری خوب در زندگی اجازه برنامه ریزی و کنترول زندگی را می دهد همچنان به اهدافی از جمله رسیدن به چگونکی توسعه خانواده، انجام کار و پیشرفت مهارت ها و توانایی ها، کمک به دیگران و رسیدن به اعتماد به نفس می رسید.

در یک سایت انترنتی تحقیقات نشان داده است که فقط 3 درصد از مردم برای خود هدف و پلان تعین می کنند و این افراد هم معمولاً جزء ثروتمند ترین استند اما چرا باید این آمار این قدر پایین باشد؟

دلایل مختلفی برای آن وجود دارد اما دلیلی که ما می خواهیم به آن بپردازیم این است که برخی از جوانان نمی دانند که چطور باید یک پلان منظم در زندگی خود بگیرند و یا اصلآ بدون پلان زندگی را پیش می برند.

محمد رفیع تره خیل کارمند یکی از دفاتر دولتی می گوید، اگر یک جوان سرمایه نداشته باشد پس چطور می تواند در زندگی خود پلان بگیرد.

محمد آغا چکری باشنده ولایت کابل هم می گوید، متاسفانه در افغانستان برای جوانان زمینه کار مساعد نشده تا زندگی بهتر داشته باشند و برخی از جوانان که تحصیلات خود را تمام کرده اند اما زمینه کار برایشان مساعد نیست و پلانی را که برای خود طرح می کنند به آن اهداف نمی رسند و یا هم اصلآ به فکر زندگی و تعین پلان نیستند او این مشکل را بی توجهی دولت در قبال جوانان میداند.

اما عدهء از جوانان به این نظر استند و می گویند که پلان گذاری در هر عرصه زندگی انسان را به تلاش وا میدارد و انسان در زندگی پس مان نمی شود.

چی خوب است برای موفقیت بیشتر در تصمیم گیری پشتکار داشته باشید و اعتماد به نفس،شک و تردید نداشته باشید، و آنرا پلی برای پیروزی قرار دهید تا در زندگی موفق باشید.

عواقب بد نقل کردن در هنگام امتحانات

اما اگر متوجه شده باشید برخی از جوانان هم استند از استعداد های خود کار نمی گیرند و به امید و توقع دیگری می نشینند.

همین که امتحانات فرا می رسد از این که از فکر و یاد گیری درس های خود سوالات امتحان را حل کنند منتظر می باشند که نقل کنند و یا به این فکر که همرای یکی از دوست ها مینشینم سوالات را از روی او نقل کرده حل می کنم، اما بی خبر از اینکه در هنگام نقل استاد میبیند و ورق اش را می گیرد و بالاخره به روی ورق یک چلی پای کلان کشیده شده و ناکام می ماند.

تعدادی از جوانان استند که آمادگی های لازم به امتحان گرفته اند ولی بعضی از جوانان دیگر عقیده دارند که عوض درس خواندن خوبست نقل کرد.

برخی از جوانان متکی به خود استند و ضرورت به نقل کردن ندارند از آن جمله جوانان یکی هم بشینه خراسانی محصل سال سوم پوهنځی علوم سیاسی پوهنتون کابل است، او می گوید زمانی که کسی نقل می کند و ورق اش گرفته می شود شخصیت اش نزد دیگران پایین میاید.

نقل کردن نه تنها در امروز، بلکه در آینده نیز مشکلات را به بار می آورد.

جمیله حق جو یک تن از استادان مکاتب شهر کابل می گوید، کسانیکه به نقل پیش می روند تنبل بار می آیند نا گفته نماند که خود را هم فریب می دهند.

پس به امید روزی که جوانان نقل کردن را کنار گذاشته و از استعداد و لیاقت خود کار بگیرند.

برنامه هوای تازه را از طریق ویب سایت رادیو آزادی www.radioazadi.com <http://www.radioazadi.com> , و صفحه فیس بوک هوای تازهHawa e Taza هم شنیده و خوانده می توانید.

ترتیب کننده برنامه هوای تازه: فروزان حبیب زاده

وقت نشر برنامه: هفته دو بار روز های شنبه و سه شنبه از رادیو آزادی شنیده می توانید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:14:00 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG