لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۴

رییس جمهور افغانستان با سرتاج عزیز ملاقات کرد


ریاست جمهوری می گوید که سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدر اعظم پاکستان بخاطر رسانیدن پیام دعوت صدراعظم این کشور از رئیس جمهور احمدزی و نیز گفتگو پیرامون مسایل مهم دگر به افغانستان سفر کرده است.

در یک خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که در این دیدار روی مسایل مهم مانند تحکیم روابط دو کشور، بهبود و گسترش روابط اقتصادی فرهنگی و سیاسی گفتگو شده است. در اعلامیه آمده است که رئیس جمهور احمدزی در این دیدار گفته است که تأمین صلح و ثبات در افغانستان از گام های نخستین ما است و اجازه نمی دهیم تا افغانستان به مکان امن تروریستان مبدل شود.

در اعلامیه آمده است که سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدراعظم پاکستان، ایجاد حکومت وحده ملی را در افغانستان فرصتی برای گسترش روابط اقتصادی شمرده است و گفته است که کشورش علاقمند همکاری های بیشتر با حکومت جدید افغانستان است.

آقای عزیز امروز هم چنان با داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت خارجه و برخی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان دیدار کرده است.

مجیب رحمان رحیمی یکی از سخنگویان آقای عبدالله عبالله به خبرنگاران گفت که اعتماد سازی میان دو کشور، مبارزه با تروریزم پروسهء صلح افغانستان همکاری های اقتصادی و توقف حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان از مسایل مهم بحث میان آقای عزیز و داکتر عبدالله عبدالله بوده است.

بعد از رویکار آمدن حکومت وحدت ملی در افغانستان، این نخستین بار است که آقای عزیز به افغانستان سفر می کند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، طی سیزده سال کارش بیست بار به پاکستان سفر کرد اما نتوانست همکاری این کشور را در مبارزه با ترویزم و روند صلح جلب کند.

هر چند امیدواری ها و خوشبینی ها وجود دارد که ممکن این سفر سرتاج عزیز در قسمت تامین صلح و ثبات در افغانستان مفید واقع شود اما کارشناسان می گویند تا زمانیکه پاکستان سیاست فعلی خود در برابر افغانستان را تغییر ندهد فکر نمی شود که صلح و امنیت در این کشور تامین گردد.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG