لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

کاندیدان معترض شورای ولایتی هرات خواهان باز شماری آرای شان هستند


کاندیدان معترض در شورای ولایتی هرات همچنان به اعتراضات شان علیه کمیسیون های انتخاباتی ادامه داده هشدار می دهند تا زماینکه به خواسته های شان رسیده گی نشود نخواهند گذاشت تا مراسم تحلیف شورای ولایتی در این ولایت برگزار شود.

شماری از کاندیدان معترض حدود ده خیمه را به رسم اعتراض در مقابل ساختمان ولایت هرات برپا کرده ادعا می کنند تا زمانیکه به شکایات شان رسیده گی نشود به اعتراض شان ادامه می دهند.

عبدالودود فیض زاده یکی از کاندیدان معترض در شورای ولایتی هرات اعلام نتایج نهایی شورای ولایتی از سوی کمیسیون های انتخاباتی را شفاف نمی داند.

آقای فیض زاده هشدار داد تا زمانیکه آرای کاندیدان معترض باز شماری نشود به کاندیدان راه یافته در لست نهایی اجازه ورود به شورای ولایتی را نخواهند داد و همچنان نخواهند گذاشت که مراسم تحلیف را انجام دهند.

تورخان ظریفی یکی دیگر از کاندیدان معترض کمیسیون های انتخاباتی را متهم به فساد گسترده در برابر آرای مردم می کند.

آقای ظریفی ادعا می کند که کمیسیون های انتخاباتی بخاطر راه دادن بعضی از کاندیدان ناکام به لست نهایی هزاران دالر امریکایی را بدست آوردند.

او همچنان حکومت وحدت ملی را در برابر فساد گسترده اداری در افغانستان ناکام قلمداد کرده گفت در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند عواقب ناگواری افغانستان را تهدید خواهد کرد.

کبیر احمد ایثار یکی از کاندیدان معترض دیگر در شورای ولایتی نیز کمیسیون های انتخاباتی را متهم به فساد گستردهء اداری می کند.

آقای ایثار می گوید، تا زمانیکه نهاد های مسوول قناعت آنان را برآورده نسازند دست از اعتراضات مدنی شان نخواهند کشید.

اما داود صدیق زاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات موجودیت فساد اداری در این اداره را تکذیب کرده و این ادعا ها را بی اساس می خواند.

اعتراضات کاندیدان شورای ولایتی در حالی وارد چهارمین روزش می شود که شش تن از کاندیدان شورای ولایتی هرات که در لست ابتدایی جای نداشته اند حالا به لست افراد راه یافته به این شورا دیده می شوند.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که قرار بود نزده تن از کاندیدان لست نهایی شورای ولایتی به شمول چهار زن روز پنجشنبه هفته گذشته سوگند وفاداری یاد کنند، اما اعتراضات کاندیدان معترض از عمده ترین موارد تعویق این مراسم خوانده شده است.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG