لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

ویسا: روابط نامناسب افغانستان و پاکستان امنیت منطقه را تهدید میکند


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر بیشتر به روابط افغانستان وپاکستان و تعهدات اخیر چین با افغانستان پرداخته اند.

ویسا

روزنامه غیردولتی ویسا در صفحه نخست اش با خط درشت نوشته است که روابط نامناسب افغانستان و پاکستان امنیت و ثبات در منطقه را تهدید میکند.

در این مطلب روزنامه آمده است امریکا، افغانستان و پاکستان را تشویق میکند تا این دو کشور جهت بهبود روابط شان در بخش امنیت و رشد همکاری ها دست به اقدامات جدی زنند.

روزنامه ویسا به نقل از مقامات وزارت دفاع امریکا نوشته است که برخی علایم سرحدی میان افغانستان و پاکستان، حملات راکتی و حفر خندق ها از سوی پاکستان، تلاش های اند که در شش ماه به میان آمده است.

به باور نوسینده روزنامه، ممکن رییس جمهور جدید این وضعیت را تغییر دهد و شاید از سوی پاکستان هم مورد استقبال قرار گیرید.

جنگ استخباراتی با صدور فتوا ختم نمیشود عنوان سرمقاله روزنامه ویسا است.

در سرمقاله روزنامه آمده است مقامات و مردم باید تنها به فتوا اکتفاء نکنند بلکه عملاً برخی تلاش ها ضروری است که به وسیله آن بدبختی و جنگ بیگانه ها در کشور پایان یابد.

انیس

در سرمقاله روزنامه انیس امده است افغانستان وپاکستان باید در قسمت همکاری درخخصوص تامین صلح دریغ نه ورزند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در یک مطلب جداگانه نوشته است که در بخش صلح و اقتصاد، تعهدات چین به افغانستان امیدوار کننده است.

محور

روزنامه غیردولتی محور در سرمقاله اش نوشته است اینبار نوبت آزمایش چین است حالا دیده شود این کشور به وعده هایش عمل خواهد کرد یا نه.

و در آخر روزنامه محور از قول زلمی خلیل زاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان نوشته است که افغانستان باید یک گزینه داشته باشد چین یا امریکا.

XS
SM
MD
LG