لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۵

دوستم: شماری از افراد از داخل با حمله کنندگان همکاری می کنند


آرشیف
آرشیف

معاون اول رییس جمهور اشرف غنی می گوید که شماری از افراد در داخل با مخالفان مسلح دست داشته و آنان را در انجام حملات انتحاری و انفجاری همکاری می کنند.

عبدالرشید دوستم صبح روز سه شنبه بعد از حمله مخالفان مسلح بالای شرکت خصوصی آرت در محل حادثه به خبرنگاران گفت، در صورت که همکاری با طالبان مسلح از داخل صورت نگیرد آنان نمی توانند حملات شان را به آسانی انجام دهند.

هر چند آقای دوستم نگفت که هدف او از افراد که با مخالفان مسلح همکاری می کنند کی ها اند اما این موضوع را جدی خوانده و گفت که باید این افراد تشخیص و مجازات شوند:

" ما به همه بخش های امنیتی وظیفه سپردیم که بررسی همه جانبه را انجام داده و گزارش خود را به شورای امنیت ملی افغانستان ارائه کنند.

مخالفان در میان بخشی از افراد خود فروخته نفوذ دارند و آنان برای شان راه می دهند اگر چنین نباشد از کجا می آیند.

به دارالامان از کجا می آیند و به سرک میدان هوایی از کجا می آیند،اما بزودی به جزای اعمال شان خواهند رسید."

عبدالرشید دوستم این اظهارات را صبح امروز بعد از حمله طالبان مسلح بالای شرکت خصوصی آرت که دو محافظ افغان این شرکت را کشت و یک تبعه خارجی را زخمی ساخت مطرح کرد.

مسوولیت این حمله را طالبان مسلح در صحبت با رادیو آزادی به عهده گرفتند.

در بیش از یک هفته این چندین باری است که در کابل بگونه پی هم حملات انتحاری و انفجاری صورت می گیرد.

روز یکشنبه در نزیکی ساختمان شورای ملی مربوط حوزه ششم امنیتی نیز حمله انتحاری صورت گرفت که سه فرد ملکی در آن کشته شد و به شمول شکریه بارکزی عضو ولسی جرگه بیش از سی تن دیگر زخم برداشتند.

روز یکشنبه هفته گذشته نیز یک حمله کننده انتحاری با گذشتن از دروازه های امنیتی قوماندانی امنیه کابل مواد انفجاری همراهش را در داخل ساختمان این قوماندانی منفجر ساخت که آمر دفتر قوماندان امنیه در آن کشته و حدود شش پولیس زخمی شدند.

در همین روز حمله انفجاری دیگر در سرک سوم شاه شهید مربوط حوزه هشتم امنیتی بالای بس حامل نیرو های امنیتی نیز رخ داد اما مسوولان امنیتی گفتند که تلفاتی در پی نداشت.

روز دوشنبه هفته گذشته نیز انفجاری دیگری در غرب شهر کابل رخ داد که سبب زخمی شدن سه فرد ملکی شد.

از سوی هم جنرال ظاهر ظاهر قوماندان امنیه کابل بعد از حمله صبح امروز در صحبت با خبرنگاران تایید کرد که شماری از حلقات در داخل، با مخالفان مسلح بگونهء همکاری می کنند:

" یک تعداد حلقات خاین،جاسوس وجنایتکار از داخل با آنها همکاری می کنند، بیشتر بخاطراینکه نیروهای امنیتی را ضربه بزنند این همکاری های حلقات جنایتکار از داخل با آنان صورت می گیرد.

در این حمله هم هیچ امکان ندارد که شخص نفوذی حضور نداشته باشد چون حمله کننده ها رهنمایی شده اند."

این حملات پیهم طالبان مسلح نگرانی های امنیتی در شهر کابل و ولایات افغانستان را افزایش داده است.

شورای ملی افغانستان نیز از حکومت خواسته است تا بخاطر جلوگیری حملات مخالفان مسلح و تامین امنیت در شهرکابل و مناطق دیگر این کشور تلاش های خود را جدی و بیشتر بسازد.

کارشناسان امنیتی جهت جلوگیری این حملات بر همآهنگی و تشدید فعالیت بخش های کشفی و استخباراتی افغانستان تاکید می کنند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG