لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۹

ولایتی: مردم باید به انتقادات شان در خصوص مذاکرات هسته ای پایان دهند


مشاور ارشد رهبر مذهبی ایران خواهان پایان بخشیدن به انتقادات داخلی روی مذاکرات هسته ای ایران با شش کشور قدرتمند جهان شده است.

علی اکبر ولایتی وزیر خارجه سابق ایران که در حال حاضر مشاور ارشد آیت الله علی خامنه ای در امور بین المللی است روز دوشنبه گفت، با توجه به حمایت رهبر مذهبی ایران از ادامه مذاکرات میان هیات ایرانی و شش کشور قدرتمند جهان، مردم باید به انتقادات شان خاتمه دهند.

وی همچنان افزود که دستورات خامنه ای حرف اخیر در ایران است.

گفته می شود که اظهارات مشاور ارشد خامنه ای بخشی از تلاش های ایران است تا تمدید مذاکرات هسته ای این کشور را از سایه انتقادات دور نگهداری کند.

ایران و شش کشور قدرتمند جهان که قرار بود در 24م نومبر روی برنامه هسته ای به یک توافق نهایی دست یابند، مذاکرات را برای هفت ماهء دیگر تمدید کردند.

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان شش کشوریست که در مذاکرات با هیات ایرانی دخیل اند.

خامنه ای در 27 نومبر از تمدید مذاکرات حمایت کرد.

وی طی یک بیانه در صفحه انترنتی اش گفت که با تمدید مذاکرات روی برنامه هسته ایران مخالف نیست.

رهبر مذهبی ایران همچنان حمایت اش را از مذاکره کننده گان ایرانی اعلان کرده و گفت، هیات ایرانی تحت فشار بین المللی قرار نگرفته است.

تندروان ایرانی تمدید مذاکرات هسته ای با شش کشور قدرتمند جهان را مورد انتقاد شدید قرار داده و می گویند، مذاکرات که یکسال دوام کرد بدون نتیجه بوده و باعث نشد تا تحریم های اقتصادی وضع شده بر ایران کاهش یابند.

روزنامه های تندرو بشمول ( وطن- امروز) انتقاد کرده و مطلبِ را تحت عنوان اینکه مذاکرات به رهبری جواد ظریف وزیر خارجه ایران دست آوردی به کشور نداشت نشر کرد.

این در حالیست که مقامات نظامی ایران از قبل به رسانه ها هشدار داده اند که نباید مطالب را جهت تضعیف حکومت روحانی نشر کنند.

در 29م نومبر جواد ظریف روی پیشرفت در مذاکرات هسته ای و تمدید آن در پارلمان کشورش سخنرانی کرد.

برخی از نمایندگان مجلس ایران انتقاد کرده اند که ظریف طی سخنرانی در پارلمان روی جزیات مذاکرات نپرداخت.

جاوید کریم قدوسی عضو کمیته امنیت ملی پارلمان ایران می گوید، سخنرانی وزیر خارجه کشورش روی مذاکرات هسته ای مفید نبود و هنوز هم بسیاری از نگرانی ها در رابطه وجود دارد.

XS
SM
MD
LG