لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۴

اطلاعات: داستان معرفی کابینه به درازا خواهد کشید


شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر به چگونگی اعلان کابینه و سفر رضوان اختر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان تمرکز کرده و مطالبِ را به نشر رسانیده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در صفحه نخست اش نوشته که اگر امروز کابینه معرفی نشود، اعضای ولسی جرگه به رخصتی زمستانی خواهند رفت.

در مطلب آمده که رییس ولسی جرگه گفته، رییس جمهور روز دوشنبه کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به این جرگه معرفی می کند، اما در قسمت دیگر از این مطلب به نقل از عرفان الله عرفان منشی ولسی جرگه آمده است که تا شام روز یکشنبه کدام لست از جانب ریاست جمهوری در این ارتباط به آنان مواصلت نکرده است.

روزنامه سرنوشت دریک مطلب دیگر نوشته که تاخیر در معرفی کابینه و خواست های غیر قانونی زورمندان!

در مطلب به نقل از مشاور حقوقی رییس جمهور آمده که رییس اجرائیه حکومت هنوز هم به صلاحیت های داده شده از سوی رییس جمهور برایش راضی نیست.

ویسا

روزنامه ویسا نوشته که امروز اعضای کابینه برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگهمعرفی می شوند.

ویسا هم چنان به نقل از مشاور حقوقی رییس جمهور نوشته که برخی از حلقات تلاش دارند تا در خصوص تشکیل کابینه خواست های خود را بالای رییس جمهور اشرف غنی تحمیل کنند.

در قسمت دیگر این مطلب آمده است که اگر لست نشر شده اعضای کابینه از طریق رسانه ها نهایی باشد، بدون شک که این کابینه ایتلافی خواهد بود.

اطلاعات

روزنامه اطلاعات در سرمقاله اش نوشته که داستان معرفی کابینه به درازا خواهد کشید.

مقاله نویس نوشته است، با آنکه مشاور حقوقی رییس جمهور تعهد کرده که امروز کابینه معرفی می شود، اما با در نظرداشت وعده های قبلی رییس جمهور، این تعهد هم قابل قبول بوده نمی تواند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به مساله سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان پرداخته و مقاله نویس گفته که رضوان اختر بدون داشتن کدام برنامه خاص وارد کابل شده است.

در مطلب آمده است که در دو ماه گذشته این سومین سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان است و تمامی حرف های وی با مقامات افغان در عقب در های بسته انجام شده است.

مقاله نویس به نقل از برخی اعضای شورای ملی که اخیراً به پاکستان سفر داشتند نوشته که مقامات پاکستانی به آنان گفته است، سیاست کشور شان در گذشته در قبال افغانستان اشتباه بوده است.

انیس

روزنامه دولتی انیس نوشته که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و رضوان اختر رییس استخبارات پاکستان روز گذشته در باره چگونگی مبارزه مشترک بر ضد تروریزم، پروسه صلح و مسایل دیگر با هم گفتگو کرده اند.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG