لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۳

روحانی: در باره گفتگوهای اتمی ایران تنها دشمنان ملت مخالفت می کنند


حسن روحانی رییس جمهور ایران
حسن روحانی رییس جمهور ایران

رییس جمهور ایران دیروز در سخنرانی اش در مراسم 36 مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت، ما در میدان جنگ از استقلال خود دفاع کردیم و در میز مذاکره هم از استقلال خود دفاع می کنیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن روحانی در هنگام سخنرانی اش به این موضوع تاکید کرد که در باره گفتگوهای اتمی ایران تنها دشمنان ملت مخالفت می کنند.

گفته می شود که عدهء در داخل ایران مخالف مذاکرات با پنج کشور عضو شورای امنیت به اضافه جرمنی اند و نگرانی دارند که شاید رییس جمهور حسن روحانی در مذاکرات با کشورهای مقتدر جهان روی برنامه هسته یی این کشور به برخی از مسایل تن در دهد.

همزمان با این عدهء از مقامات امریکایی در مورد برنامه اتمی ایران نگران اند.

تیدپاو عضو کمیته بررسی فعالیت های تروریستی مجلس نمایندگان امریکا دیروز گفت:

" ایران به خاطر اینکه دولت این کشور به فعالیت های تروریستی کمک می کند، باید مسوول شناخته شود. به خاطر اینکه اکنون ایران با ما در مسایل مختلف و افزایش برنامه اتمی آن مذاکره می کند، نباید در برابر آن بی تفاوت بود. "

تیدپاو دیروز در اجلاسی صحبت می کرد که بنام تهدید های جهانی ایران یاد می شد.

تید پاو در این اجلاس استماعیه همچنان گفت، با وجود حل مسالهء اتمی ایران تعزیرات بر این کشور باید به حال خودش باقی بماند:

" در صورتی که تعزیرات از راه گفتگو ها لغو شوند، پس باید تنها تعزیراتی باشند که با انرژی اتمی این کشور مربوط می شوند، نه در ارتباط به فعالیت های تروریستی این کشور و از نظر من اگر در این مورد تعزیرات اندک هم باشند، باید رفع نشوند. "

ایران با شش کشور مقتدر جهان امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین، و آلمان قبول کرده که تا آخر ماه مارچ به یک موافقت چهارچوب سیاسی برسد و در پایان ماه جون امسال موافقتنامه نهایی را امضا کند.

XS
SM
MD
LG