لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۲

افغانستان در جام جهانی کرکت 2015، سکاتلند را شکست داد


برنده شدن تیم ملی کرکت افغانستان در مقابل تیم ملی اسکاتلند در مسابقات جام جهانی 2015 شور و هیجان مردم افغانستان را برانگیخته است.

آنها با بر افراشتن بیرق افغانستان و نواختن دهل و سرنی پیروزی تیم ملی کرکیت افغانستان را جشن گرفته اند.

برخی از جوانان با سر دادن شعار های زنده باد افغانستان ابراز امیدواری کردند که در بازی های آینده نیز این تیم بتواند موفق گردد:

" اسم من محمد اقبال باشنده کارته نو کابل هستم، امروز بسیار خوشحال هستیم که تیم ملی ما در بازی کرکیت برنده شده بازی کنان ما در سه مسابقه دیگر نیز برنده می شوند. "

در بازی روز پنجشنبه نخست تیم ملی کرکت سکاتلند بیتنگ کرد و با از دست تمام بازیکنانش به افغانستان 211 دوش هدف تعیین کرد.

در این بازی اول تیم ملی کرکت اسکاتلند بیتنگ کرد و با از دست دادن تمام بازیکنانش به افغانستان 211 دوش هدف تعین کرد

تیم ملی کرکت افغانستان هرچند در این بازی بسیار زیر فشار بود اما توانست با از دست دادن 9 بازیکنش در آور 49 به این هدف دست یابد.

در همین مسوولان کرکیت بورد افغانستان می گویند، این بزرگترین افتخار است که تیم ملی کرکت افغانستان در مقابل تیم ملی کرکیت اسکاتلند برنده شد.

فرید هوتک سخنگوی کرکت بورد در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:

" تیم ملی کرکت افغانستان توانست که امروز در بازی بسیار دوستانه دلچسپ و دیدنی تیم اسکاتلند را شکست داد تیم کرکیت افغانستان برای بار اول در مسابقات جام جهانی اشتراک می کند تیم اسکاتلند در این مسابقات سه بار اشتراک کرده افغانستان توانست که در این مسابقات در جدول مقام چهارم را کسب نماید. "

آقای هوتک همچنان گفت که برنده شدن در مقابل تیم ملی اسکاتلند سبب تشویق بیشتر بازیکنان افغان در مسابقات جام جهانی می شود.

برترین تیم های کرکت جهان در این جام شرکت دارند. انگلستان، هند، پاکستان، آسترالیا، نیوزیلند، افریقای جنوبی، سریلانکا و ویست اندیز هشت تیم خیلی پُر قدرت جهان در کرکت دانسته می شوند.

قرار است افغانستان بازی های بعدی خود را با تیم های بریتانیا، آسترالیا و نیوزیلند انجام دهد.

XS
SM
MD
LG