لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۲

اردوی عراق عملیات را برای آزاد ساختن شهر انبار آغاز خواهد کرد


فليح العيساوی معاون شورای ولایتی انبار به خبرنگار بخش عراق رادیو آزادی روز دوشنبه گفت، عملیات برای آزاد ساختن انبار و سایر شهرهای که در تصرف شورشیان گروهء دولت اسلامی قراردارد، بزودی آغاز خواهد شد.

به گفتهء فليح العيساوی عملیات بر ضد گروپ های شورشیان گروهء دولت اسلامی در ولایت همجوار صلاح الدین بر وضعیت در ولایت انبار نیز تاثیر خواهد کرد.

در هفتهء گذشته نیروهای حکومت عراق با حمایت ایران در شهر تکریت ولایت صلاح الدین که سنی ها در آن اکثریت دارند، عملیات را بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی آغاز کردند.

عملیات تکریت که در آن تعدادی زیادی از جنگجویان شیعه عراق نیز سهم دارند، نخستین آزمون توانمندی نیروهای حکومت عراق به شمار می آید و اینکه آیا آنها خواهند توانست که شهر تکریت را از نزد شورشیان گروهء دولت اسلامی دوباره تصرف کنند؟

حیدرالعبادی صدراعظم عراق به تاریخ دوم مارچ گفت، نیروهای امنیتی این کشور برای تصرف دوباره و آزاد ساختن شهر انبار آماده گی می گیرند.

اظهارات فليح العيساوی معاون شورای ولایتی انبار در مورد عملیات وسیع نظامی در حالی صورت می گیرد که به تاریخ ششم مارچ گزارش داده شد که نیروهای عراقی با حمایت هوایی و بمباردمان نیروهای امریکایی، شورشیان گروهء دولت اسلامی را از شهر بغدادی ولایت انبار خارج ساخته اند.

شهر بغدادی که در فاصلهء هشت کیلومتری میدان هوایی نظامی الاسد موقیعت دارد، در ماه گذشته توسط شورشیان گروهء دولت اسلامی اشغال شد. و نیروهای امریکایی در میدان هوایی نظامی الاسد اردوی عراق را آموزش می دهند.

خبرنگار بخش عراق رادیو آزادی هشتم مارچ گزارش داد که اینک نیروهای عراقی کنترول کامل شهر بغدادی را در دست دارند و اردوی عراق کناره های دریای فرات را از مواد انفجاری تعبیه شده توسط شورشیان گروهء دولت اسلامی، پاکسازی کرده اند.

جنگ هشتم مارچ ادامه یافت و اردوی عراق به عملیات در شهر گرمه ادامه داد. به گفتهء خبرنگار رادیو آزادی، اردوی عراق تلاش کرد تا این شهر تصرف کند.

انتونی کوردسمن کارشناس مرکز تحقیقاتی ستراتیژی و علوم بین المللی می گوید، شورشیان گروهء دولت اسلامی صرف از طریق نظامی شکست نخواهند خورد، این تلاش ها باید در همکاری بین ملکی ها و نظامیان شامل یک ستراتیژی شود که امیدواری را برای ایجاد یک ملت با ثبات ارایه می کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:24 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG