لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

امریکا به تلاش برای تمویل نیروی 352 هزار نفری افغانستان تا 2017 توافق کرد


ایالات متحده به تلاش برای تمویل نیروی سه صد و پنجاه و دو هزار نفری افغانستان تا سال 2017 میلادی توافق کرده است.

این توافق در جریان جلسهء دیروز در کمپ دیوید در مریلند امریکا صورت گرفت.

درین جلسهء اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان و نیز مقامات ارشد امریکایی به شمول جان کری وزیر خارجه و اشتون کارتر وزیر دفاع حضور داشتند.

مقامات همچنین توافق کردند که حکومت افغانستان برای به دست آوردن هشتصد میلیون دالر امریکایی باید اصلاحات مشخص را به میان بیاورد و به دیگر موارد اساسی هم رسیدگی کند.

پیش از جلسهء کمپ دیوید، رئیس جمهور غنی در سخنرانی خود در مقر وزارت دفاع امریکا وعده سپرد که افغانستان همچنان بار دوش غرب نخواهد ماند.

هنگام رسیدن به کمپ دیوید، رئیس جمهور غنی با تأکید گفت که مرحلهء جدیدی از روابط میان افغانستان و امریکا آغاز شده است.

او افزود:

" زمان آن فرا رسیده که افغانستان در مقابل تحفهء که ایالات متحده به بسیار سخاوتمندی در طول سال های گذشته فراهم کرده، عمل متقابل کند. به این معنا که خود ما باید در حل مشکلات خویش تلاش کنیم و این سوال را از خود بپرسیم که برای خود و منطقه چی کارهای را باید انجام دهیم. "

قرار است رئیس جمهور غنی امروز با بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قصر سفید ملاقات کند.

به اساس خبرگزاری اسوشتیدپرس، مقامات انتظار دارند که ایالات متحده تصمیم خود را در مورد آهسته ساختن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان روشن سازد.

اوباما وعده سپرده که تمام نیروهای باقی مانده امریکایی را در افغانستان تا پایان دوران ریاست جمهوری خود ازین کشور بیرون کند.

اما به اساس گزارش، کاستی های نیروهای امنیتی افغان، تلفات سنگین در صفوف اردوی و پولیس افغانستان ، حکومت جدید و ترس ازین که مبادا جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی در افغانستان جای پای ایجاد کنند، ادارهء اوباما را به آهسته ساختن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ترغیب خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG