لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۹

پاکستان میگوید، برای پیوستن به ایتلاف به رهبری عربستان تصمیم نگرفته است


خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان
خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان

پاکستان می گوید، برای دفاع از تمامیت ارضی عربستان سعودی آماده است ولی هنوز تصمیم نگرفته که به ایتلاف به رهبری ریاض علیه شورشیان حوثی در یمن بپیوندد.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان گفت، این کشور آماده است که از تمامیت ارضی عربستان سعودی به هر قیمتی که باشد دفاع کند ولی او سهم گیری فوری پاکستان در جنگی را که در حال حاضر در محدودهء یمن جریان دارد بعید دانست.

او گفت :

" حکومت صرف همین قدر وعده داده است که اگر تمامیت ارضی عربستان سعودی مورد تهدید قرار گیرد ما به حیث یک کشور برادر در کنار عربستان سعودی ایستاده خواهیم شد."

وزیر دفاع پاکستان در اظهارات دیروز خود به پارلمان این کشور افزود که ما نمی خواهیم در افزایش جنگ سهم بگیریم بلکه برای جلوگیری آن سعی می کنیم.

او گفت، نگرانی های وجود دارد که این جنگ تنش های فرقه ای را در پاکستان و جهان اسلام دامن خواهد زد.

عربستان سعودی روز پنجشنبه حملات هوایی خود را برای دفاع از حکومت رییس جمهور عبدربو منصور هادی در مقابل پیشروی شورشیان حوثی در یمن آغاز کرد.

این عملیات هوایی که به گفتهء ریاض ده کشور در آن سهم دارند باعث اعتراض شدید ایران شده است.

پاکستان از متحدان دیرینهء عربستان سعودی پنداشته می شود و هر دو کشور روابط نظامی نزدیک با هم دارند.

وزیر دفاع پاکستان گفت، پس از اجلاس سران کشور های عربی در مصر یک هیئت در چند روز آینده به عربستان سعودی فرستاده خواهد شد.

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن روز پنجشنبه گذشته در آستانهء این حملات هوایی گفته بود که پاکستان شامل ده کشوریست که برای حمایت حکومت یمن آمادگی نشان داده اند.

XS
SM
MD
LG