لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۴

حمله بر څارنوالی استیناف بلخ با کشته شدن مهاجمان انتحاری پایان یافت


حمله مهاجمان مسلح مخالف دولت بر څارنوالی استیناف ولایت بلخ بعد از ۷ ساعت درگيري با نيروهای امنيتی افغان و كشته شدن تمامی از حمله كننده گان پايان يافت.

حمله مخالفين مسلح دولت بر څارنوالی استیناف ولایت بلخ 21 کشته و 57 مجروح به جا گذاشت.

به اساس معلومات نور محمد فيض سر طبيب شفاخانه ملكی مزارشريف از محل رويداد 57 مجروح و 5 كشته به اين شفاخانه انتقال يافته است.

اما شاهدان عينی و نيروهای امنيتی مستقر در محل حادثه كه نخواستند نامی از آنان برده شود، تعداد از مجروحين را بالاتر از 60 نفر می دانند و می گويند كه 21 تن ديگر در اين حادثه كشته شده اند.

از سوی هم مقام ولايت بلخ طی يك خبرنامه به رسانه ها تعداد تلفات را 8 تن خوانده و افزوده که همهء آنها ‌نظاميان بوده اند.

نور محمد فيض می گويد كه در ميان مجروحين اطفال و زنان نيز شامل اند:

" در ميان مجروحين كه از محل واقعه به شفاخانه ملكی مزارشريف انتقال يافته اند اطفال، زنان، كارمندان اداره حقوق و څارنوالان شامل هستند."

در مورد تعداد مهاجمان نظريات مختلف از سوی شاهدان عينی و مجروحین حادثه ارائه شده است.

تعداد از مجروحین که به شفاخانه ملکی مزارشریف انتقال یافته اند، گفته اند كه شمار مهاجمان مسلح كه ملبس با واسكت های انتحاری و مجهز به سلاح های مختلف بودند، به هشت تن مي رسيد.

از سوی ديگر عبدالرزاق آمر امنيت قوماندانی امنيه ولايت بلخ بعد از ختم اين رويداد به رسانه ها گفت كه حمله كنندگان بر څارنوالی استیناف بلخ ۴ تن بودند که با استفاده از لباس نظامی وارد څارنوالی شده اند.

بايد گفت، مهاجمان ساعت 11:30 قبل از ظهر روز پنجشنبه وارد ساختمان څارنوالی استيناف ولايت بلخ شده و در كنار آتش زدن څارنوالی استیناف بلخ و درگيری با نيروهای امنيتی افغان برای چند ساعت، بيش از 15 فرد ملكی و ۱۰ تن از څارنوالان را نیز گروگان گرفته بودند.

ذبيح الله مجاهد كه خود را سخنگوی مخالفين طالبان معرفی می كند، مسووليت اين رويداد را به دوش گرفته است.

مجيب الرحمن حبيب زی، بلخ

XS
SM
MD
LG